Quote from Guest on 18 May 2010, 09:26helt plötsligt har det börjat "slå" i mitt framdäck, som om det vore ojämnt....Detta är ju oerhört irriterande då detta fortplantas upp i mina axlar och hela kroppen.
Jag har provat att släppa ut luften ur slangen och pumpat igen, tagit bort däcket och sa
helt plötsligt har det börjat "slå" i mitt framdäck, som om det vore ojämnt....Detta är ju oerhört irriterande då detta fortplantas upp i mina axlar och hela kroppen.
Jag har provat att släppa ut luften ur slangen och pumpat igen, tagit bort däcket och sa
Quote from Rasmus Olsson on 18 May 2010, 09:36Kolla så däcket inte krupit upp ur fälgen nånstans, eller att slangen kommit i kläm.
Kolla så däcket inte krupit upp ur fälgen nånstans, eller att slangen kommit i kläm.
Quote from Funbeat user on 18 May 2010, 09:36Byt slang. Jag har märkt att vissa slangar är eller blir sådana, oavsett massage.
Byt slang. Jag har märkt att vissa slangar är eller blir sådana, oavsett massage.
Quote from Funbeat user on 18 May 2010, 09:42glömde nämna att jag bytt slang också.
glömde nämna att jag bytt slang också.
Quote from Funbeat user on 18 May 2010, 10:02Om du snurrar på hjulet och tittar längs tangenten, snurrar det jämnt och fint eller kastar det?
Vad är det för däck?
Om du snurrar på hjulet och tittar längs tangenten, snurrar det jämnt och fint eller kastar det?
Vad är det för däck?
Quote from Funbeat user on 18 May 2010, 10:06Är däcket intakt? Om man får en skada i uppbyggnaden så att det blir bula på däcket.....Stor risk för punka. Byt däck.
Är däcket intakt? Om man får en skada i uppbyggnaden så att det blir bula på däcket.....Stor risk för punka. Byt däck.
Quote from Funbeat user on 18 May 2010, 10:42Tråden sitter inte under fälgkanten
Tråden sitter inte under fälgkanten
Quote from Funbeat user on 19 May 2010, 17:42Kan ha blivit en separation i corden. Då är däcket finito.
Kan ha blivit en separation i corden. Då är däcket finito.
Quote from Funbeat user on 19 May 2010, 22:26Tack för alla svar och tips! Dock förstår jag inte allt. Vad menas med att titta på tangenten? Vad är corden? 😀 Kan denna "cord" brista om man kränger på däcket fel?
Jag har "Lite" (det enda som står på dem samt dimension) däck som följde med racern när
Tack för alla svar och tips! Dock förstår jag inte allt. Vad menas med att titta på tangenten? Vad är corden? 😀 Kan denna "cord" brista om man kränger på däcket fel?
Jag har "Lite" (det enda som står på dem samt dimension) däck som följde med racern när
Quote from Funbeat user on 20 May 2010, 12:02Med att titta längs tangenten avsågs den matematiska definitionen av ordet tangent. Men om jag försöker förklara med ett exempel istället så kanske det blir tydligare.
Föreställ dig att du sitter rakt på cykeln med framhjulet rakt fram. Titta på framdäck
Med att titta längs tangenten avsågs den matematiska definitionen av ordet tangent. Men om jag försöker förklara med ett exempel istället så kanske det blir tydligare.
Föreställ dig att du sitter rakt på cykeln med framhjulet rakt fram. Titta på framdäck