Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykel"slag" i däcket?
You need to log in to create posts and topics.

12

helt plötsligt har det börjat "slå" i mitt framdäck, som om det vore ojämnt....Detta är ju oerhört irriterande då detta fortplantas upp i mina axlar och hela kroppen.
Jag har provat att släppa ut luften ur slangen och pumpat igen, tagit bort däcket och sa

Kolla så däcket inte krupit upp ur fälgen nånstans, eller att slangen kommit i kläm.

Byt slang. Jag har märkt att vissa slangar är eller blir sådana, oavsett massage.

glömde nämna att jag bytt slang också.

Om du snurrar på hjulet och tittar längs tangenten, snurrar det jämnt och fint eller kastar det?

Vad är det för däck?

Är däcket intakt? Om man får en skada i uppbyggnaden så att det blir bula på däcket.....Stor risk för punka. Byt däck.

Tråden sitter inte under fälgkanten

Kan ha blivit en separation i corden. Då är däcket finito.

Tack för alla svar och tips! Dock förstår jag inte allt. Vad menas med att titta på tangenten? Vad är corden? 😀 Kan denna "cord" brista om man kränger på däcket fel?

Jag har "Lite" (det enda som står på dem samt dimension) däck som följde med racern när

Med att titta längs tangenten avsågs den matematiska definitionen av ordet tangent. Men om jag försöker förklara med ett exempel istället så kanske det blir tydligare.

Föreställ dig att du sitter rakt på cykeln med framhjulet rakt fram. Titta på framdäck

12