Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelÄta under spinningpass
You need to log in to create posts and topics.

12

Jag körde mitt första längre spinningpass idag (90min) och skulle behöva lite tips om vad man kan käka direkt efter passet för att hålla sig pigg.

Jag är en lite småfattig ungdom som löper till och från gymmet där spinningen hålls så det är ett plus om

O´boy och ett par mackor.

Bra tips, gud va smidigt hoppas ingen reagerar när jag springer genom stan med ett glas O´boy och några mackor 🙂

Om man orkar ta sig till gymmet, släpandes på en väska med träningskläder, dryckesflaskor, handduk, ombyte etc. så är det väl ändå inte en så stor extra börda att även släpa med sig en smörgås eller två..? Jag har lite svårt att se att just det skulle var

Gainomax

Jag ska nog ta och fylla flaskan med sportdryck nästa gång, gömde helt och hållet att det spelar roll vad man dricker.

Sportdryck är enkelt och effektivt!

Jag såg att jag hade lite maltodextrin hemma hur blandar man det? Har ingen aning om hur mck pulver de ska vara.

Är inte maltodextrin ett kalorisnålt sötningsmedel?
Edit: såg nu att det var en kolhydrat baserad på stärkelse, vad är fördelen med det i t.ex. en sportdryck jämfört med socker och liknade, är det lägre gi-värde eller vad?

Tvärtom. Maltodextrin är 100% snabba kolhydrater fast utan påtaglig sötma.

12