Quote from Guest on 11 January 2011, 19:26Jag körde mitt första längre spinningpass idag (90min) och skulle behöva lite tips om vad man kan käka direkt efter passet för att hålla sig pigg.
Jag är en lite småfattig ungdom som löper till och från gymmet där spinningen hålls så det är ett plus om
Jag körde mitt första längre spinningpass idag (90min) och skulle behöva lite tips om vad man kan käka direkt efter passet för att hålla sig pigg.
Jag är en lite småfattig ungdom som löper till och från gymmet där spinningen hålls så det är ett plus om
Quote from Funbeat user on 11 January 2011, 19:36O´boy och ett par mackor.
O´boy och ett par mackor.
Quote from Funbeat user on 11 January 2011, 19:53Bra tips, gud va smidigt hoppas ingen reagerar när jag springer genom stan med ett glas O´boy och några mackor 🙂
Bra tips, gud va smidigt hoppas ingen reagerar när jag springer genom stan med ett glas O´boy och några mackor 🙂
Quote from Funbeat user on 11 January 2011, 20:03Om man orkar ta sig till gymmet, släpandes på en väska med träningskläder, dryckesflaskor, handduk, ombyte etc. så är det väl ändå inte en så stor extra börda att även släpa med sig en smörgås eller två..? Jag har lite svårt att se att just det skulle var
Om man orkar ta sig till gymmet, släpandes på en väska med träningskläder, dryckesflaskor, handduk, ombyte etc. så är det väl ändå inte en så stor extra börda att även släpa med sig en smörgås eller två..? Jag har lite svårt att se att just det skulle var
Quote from Funbeat user on 11 January 2011, 20:33Gainomax
Gainomax
Quote from Funbeat user on 11 January 2011, 20:44Jag ska nog ta och fylla flaskan med sportdryck nästa gång, gömde helt och hållet att det spelar roll vad man dricker.
Jag ska nog ta och fylla flaskan med sportdryck nästa gång, gömde helt och hållet att det spelar roll vad man dricker.
Quote from Funbeat user on 11 January 2011, 21:41Sportdryck är enkelt och effektivt!
Sportdryck är enkelt och effektivt!
Quote from Funbeat user on 12 January 2011, 18:41Jag såg att jag hade lite maltodextrin hemma hur blandar man det? Har ingen aning om hur mck pulver de ska vara.
Jag såg att jag hade lite maltodextrin hemma hur blandar man det? Har ingen aning om hur mck pulver de ska vara.
Quote from Funbeat user on 12 January 2011, 18:47Är inte maltodextrin ett kalorisnålt sötningsmedel?
Edit: såg nu att det var en kolhydrat baserad på stärkelse, vad är fördelen med det i t.ex. en sportdryck jämfört med socker och liknade, är det lägre gi-värde eller vad?
Är inte maltodextrin ett kalorisnålt sötningsmedel?
Edit: såg nu att det var en kolhydrat baserad på stärkelse, vad är fördelen med det i t.ex. en sportdryck jämfört med socker och liknade, är det lägre gi-värde eller vad?
Quote from ellen olsson on 12 January 2011, 18:49Tvärtom. Maltodextrin är 100% snabba kolhydrater fast utan påtaglig sötma.
Tvärtom. Maltodextrin är 100% snabba kolhydrater fast utan påtaglig sötma.