Quote from Guest on 11 August 2011, 16:48Körde Järnmannen för första gången i lördags. Smärtan i kroppen har släppt men jag känner mig helt urlakad på energi. Sover många timmar men är ändå trött. Har även svårt att komma igång med de mest alldagliga ting. Är detta vanligt efter ett sådant lopp?
Körde Järnmannen för första gången i lördags. Smärtan i kroppen har släppt men jag känner mig helt urlakad på energi. Sover många timmar men är ändå trött. Har även svårt att komma igång med de mest alldagliga ting. Är detta vanligt efter ett sådant lopp?
Quote from Funbeat user on 11 August 2011, 16:58Ja. Standard-svaret är att ta det riktigt lugnt i 2 veckor, därefter mjuka igång med lite simning och lätt cykling. Så att du är trött 4 dagar efter är fullständigt förväntat. Du var ute i solen i kanske 12h, du omsatte kanske 5ggr så mkt energi som en va
Ja. Standard-svaret är att ta det riktigt lugnt i 2 veckor, därefter mjuka igång med lite simning och lätt cykling. Så att du är trött 4 dagar efter är fullständigt förväntat. Du var ute i solen i kanske 12h, du omsatte kanske 5ggr så mkt energi som en va
Quote from Funbeat user on 11 August 2011, 18:43Det här är tycker jag också är intressant att grotta ner mig i. Jag tog det själv väldigt lugnt under loppet och kände mig mindre sliten nu än efter sthlm marathon. På måndagen sprang jag 5 km och kände ingenting i benen eller kroppen. Fick massage av en
Det här är tycker jag också är intressant att grotta ner mig i. Jag tog det själv väldigt lugnt under loppet och kände mig mindre sliten nu än efter sthlm marathon. På måndagen sprang jag 5 km och kände ingenting i benen eller kroppen. Fick massage av en
Quote from Funbeat user on 11 August 2011, 20:08Ja alltså, det behöver inte vara fel om man är pigg nog att träna efter en dag, men det är också fullt rimligt att vara ordentligt sliten. Så till trådstartaren: ta det så lugnt du vill, ät ordentligt (kroppen behöver mkt av det mesta för att bygga upp si
Ja alltså, det behöver inte vara fel om man är pigg nog att träna efter en dag, men det är också fullt rimligt att vara ordentligt sliten. Så till trådstartaren: ta det så lugnt du vill, ät ordentligt (kroppen behöver mkt av det mesta för att bygga upp si
Quote from Funbeat user on 11 August 2011, 21:41Sitter som bäst och läser "Going Long" av Friel och Byrn. En bok som känns lättare att förstå efter att man kört ett lopp och gjort sina misstag redan. Hur som helst finns det ett stycke om Post-race Recovery (s28).
Mellan två och fyra veckor rekommende
Sitter som bäst och läser "Going Long" av Friel och Byrn. En bok som känns lättare att förstå efter att man kört ett lopp och gjort sina misstag redan. Hur som helst finns det ett stycke om Post-race Recovery (s28).
Mellan två och fyra veckor rekommende
Quote from Funbeat user on 12 August 2011, 08:05Portugisiskt träningsupplägg (dum?)
Jag tänkte villa ordentlig efter Kalmar men är lite förbanade på att jag fick kramp under cyklingen som förstörde hella loppet så när benen kändes ok efter 2 dagar tänkte jag straffa dem med lite hårdare cykling(lite fa
Portugisiskt träningsupplägg (dum?)
Jag tänkte villa ordentlig efter Kalmar men är lite förbanade på att jag fick kramp under cyklingen som förstörde hella loppet så när benen kändes ok efter 2 dagar tänkte jag straffa dem med lite hårdare cykling(lite fa
Quote from Funbeat user on 12 August 2011, 10:22Jag var smärtfri i onsdags, körde ett lungt styrkepass idag och det kändes helt ok. Jag är inte 100 utvilad men så länge det känns ok i kroppen!
Jag var smärtfri i onsdags, körde ett lungt styrkepass idag och det kändes helt ok. Jag är inte 100 utvilad men så länge det känns ok i kroppen!
Quote from Funbeat user on 12 August 2011, 10:25Tränade fotboll lätt i måndags, cyklade till o från jobbet (20+20) i tisdags + en kvällstur, pendlade onsdag också och igår cyklade jag Linköping-Katrineholm med Ride Of Hope.
Men jag känner att jag måste ta det väldigt lugnt, det finns inte mycket tryck
Tränade fotboll lätt i måndags, cyklade till o från jobbet (20+20) i tisdags + en kvällstur, pendlade onsdag också och igår cyklade jag Linköping-Katrineholm med Ride Of Hope.
Men jag känner att jag måste ta det väldigt lugnt, det finns inte mycket tryck
Quote from Funbeat user on 12 August 2011, 10:56Körde också i Kalmar i lördags. Värmen gjorde att jag drack massor under loppet.
Förutom den allmänna tröttheten i kroppen i lördags&söndags var jag extra sliten i låren. Tog det helt lugnt i 3 dagar, tom i tisdags. Ett lättare simpass i sjön på onsdagen
Körde också i Kalmar i lördags. Värmen gjorde att jag drack massor under loppet.
Förutom den allmänna tröttheten i kroppen i lördags&söndags var jag extra sliten i låren. Tog det helt lugnt i 3 dagar, tom i tisdags. Ett lättare simpass i sjön på onsdagen
Quote from Funbeat user on 12 August 2011, 13:20Som sagt ta de lugnt länge...
Du har säkert haft åtminstånde 6 månader tuff träning sen ett aslångt maxprov av din kropp under X antal timmar.
Som många andra skriver vila MINST 2-4 veckor, träningen kan bestå av eazy bike och swim.
5 September kl 06.00 g
Som sagt ta de lugnt länge...
Du har säkert haft åtminstånde 6 månader tuff träning sen ett aslångt maxprov av din kropp under X antal timmar.
Som många andra skriver vila MINST 2-4 veckor, träningen kan bestå av eazy bike och swim.
5 September kl 06.00 g