Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Jag har sökt på nätet och även här på funbeat men inte lyckats hitta tillfredsställande svar på mitt problem.

Hur får jag till en enkel överföring av data från Garmin Forerunner 310XT? Ett fåtal gånger har det gått bra, men oftast håller jag på fixar och

Garmin 310XT överför trådlöst när datorn är i närheten av en aktiv ANT-sticka. Så när du väl installerat ANT Agenten och stoppat i stickan så är du igång. Följ manualen till punkt och pricka. Första gången måste du logga in på Garmin Connect också.

Kolla

När det strular så börja med att kolla status i ANT Agenten och om det fungerar så gå till den här sidan och se att pluginen fungerar:
http://software.garmin.com/sv-SE/gcp.html

Då borde du se var problemet uppstår.

Tack Anders! Tyvärr så är det just så jag har gått till väga och gjort kontrollerna med att högerklicka på ikonen, kontrollerat att "Para ihop med ny enhet" är "aktiverad", mm.

Det konstiga är att ibland bara fungerar det. Men oftast får jag hålla på att

Ligger passet på din dator? Då har ANT agenten funkat i alla fall.
Kan du se passet i Garmin Connect? Den använder inte plugin, så
då kan du se om det är plugin som strular.

Hej

Jag bytte upp mig till 310 från 305 och det funkade klocktrent i ett halvår sedan plötsligt ville inte inte överföringen fungera och till slut kunde datorn öht inte hitta någon enhet. Jag avinstalerade och ominstallerade ett antal ggr men icke. Jag

Jag tömmer de lokala filerna som har lästs från klockan och sparats på disk, med jämna mellanrum. Samtidigt passar jag på att tömma klockan på pass.

Nu sitter jag med samma skit som Philip. Jag har bytt till en 310 och jag har varit inne på Garmin Connect enligt konstens alla regler. Funbeat hittar en enhet men när jag trycker "Läs in data" så blir hela den horisontella fältet blått direkt men sedan b

överföringsproblem från vår 305 också. från att ha funkat pålitligt i ganska många år får man plötsligt häromdagen medd om att USB-enheten inte känns igen. vad är första steget att testa?

Sladdar, glapp, byta USB uttag, omstart av dator.