Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

12

Hej! Försöker överföra träningsdata från min Garmin 305 direkt från klockan. Får felmeddelande att jag inte har Garmin communicator plugin. Fast programmet redan är installerat. Har inga problem på Connect Garmin. Kan man överföra träningsdata direkt från

Jag brukar få det felmedelandet fråm Funbeat om jag har något annat program igång som synkar mot Garmin i bakgrunden, t ex SportTracks eller Trainingcenter. Då stänger jag bara ner alla program och tar ur och sätter i klockan i USB-porten igen så fungerar

Är det första gången du försöker ladda direkt till funbeat?

Hej! Tackar för tipsen. När jag stängde ner Connect Garmin så funkade det. Torbjörn

Jag har problem lite då och då men vet inte vad det beror på och jag brukar exportera från Garmin Connect genom att gå till en aktivitet, scrolla ner och klicka på Exportera, då kommer det upp några val och jag brukar spara som TCX-fil på datorn som lätt

Går det att exportera alla pass samtidigt från Garmin Connect så att man slipper gå in och exportera varje pass individuellt?

Hej
Hoppas ni kan hjälpa mig, har en garmin 310 som jag tidigare inte haft problem att överföra träningsdata till funbeat men plötsligt så kraschar funbeat sidan när jag försöker lägga till data, det står:
Data hämtat från enheten. Vänta medan information

Det kan hjälpa att tömma minnet.

Har du testat med olika webbläsare?

Du kanske kan testa lite enligt mitt förslag strax ovan.
Jag kör med Firefox.

12