Quote from Guest on 4 August 2012, 21:42NU är jag inne på helt fel grupp - jag är ingen simmare 🙂 men vill få erfarnas svar...
I sommar har jag fått snyva (näsan rinner och rinner) och nyst som värsta hösnuve allergikern. Det kommer flera timmar efteråt. Vad jag vet är jag inte överkänslig m
NU är jag inne på helt fel grupp - jag är ingen simmare 🙂 men vill få erfarnas svar...
I sommar har jag fått snyva (näsan rinner och rinner) och nyst som värsta hösnuve allergikern. Det kommer flera timmar efteråt. Vad jag vet är jag inte överkänslig m
Quote from Funbeat user on 4 August 2012, 21:52Simma du alltid på samma sjö?
Jag har samma problem i växjösjön men simmade i knappt 7 timmar i Vidöstern idag utan problem.
Så prova simma i ett annat sjö
Simma du alltid på samma sjö?
Jag har samma problem i växjösjön men simmade i knappt 7 timmar i Vidöstern idag utan problem.
Så prova simma i ett annat sjö
Quote from Funbeat user on 4 August 2012, 22:16Det är ju mycket pollen/alger i sjöarna nu. Skölj snoken med saltlösning efter simningen, ordentligt. Även hitta andra större sjöar att simma i, där det kan vara mindre koncentrerat utav ovan nämnda.
Finns en sjö i Sthlm (Norrviken) där den norra ändan
Det är ju mycket pollen/alger i sjöarna nu. Skölj snoken med saltlösning efter simningen, ordentligt. Även hitta andra större sjöar att simma i, där det kan vara mindre koncentrerat utav ovan nämnda.
Finns en sjö i Sthlm (Norrviken) där den norra ändan
Quote from Funbeat user on 5 August 2012, 19:24Jag blir också grymt allergisk när jag simmar i sjöar. För mig hjälper det rätt bra att köra med en näs-klämma.
Man märker att det samlas mycket pollen i vattnet.
Jag blir också grymt allergisk när jag simmar i sjöar. För mig hjälper det rätt bra att köra med en näs-klämma.
Man märker att det samlas mycket pollen i vattnet.
Quote from Funbeat user on 6 August 2012, 06:05Samma här! Men det har blivit bättre nu litet senare på sommaren, vilket egentligen bevisar att det handlar om pollen i vattnet. Håller med om att Vidöstern funkade någotsånär. Jag har provat flera sjöar, men märker ingen skillnad. Näsklämma fungerar, men
Samma här! Men det har blivit bättre nu litet senare på sommaren, vilket egentligen bevisar att det handlar om pollen i vattnet. Håller med om att Vidöstern funkade någotsånär. Jag har provat flera sjöar, men märker ingen skillnad. Näsklämma fungerar, men
Quote from Funbeat user on 6 August 2012, 14:08Tack för svar.
Det är Växjösjön jag simmat i. Har inte koll på hur det var efter annan sjö, och inget hav än i år. Växjösjön är ju inte stor men har god genomströmning och ska ha bra vattenkvalité då det pumpas in friskt vatten från Helgasjön för att för
Tack för svar.
Det är Växjösjön jag simmat i. Har inte koll på hur det var efter annan sjö, och inget hav än i år. Växjösjön är ju inte stor men har god genomströmning och ska ha bra vattenkvalité då det pumpas in friskt vatten från Helgasjön för att för
Quote from Ulrika Ekelund on 6 August 2012, 14:11Jag mår alltid lite illa i Växjö... 😉
Kalmar FF - Smålands Stolthet! (H:)
Jag mår alltid lite illa i Växjö... 😉
Kalmar FF - Smålands Stolthet! (H:)
Quote from Funbeat user on 6 August 2012, 14:45Ola, nu har du tagit en kallsup för mycket Kalmar FF till hör Kalmar län 🙂
Öster är Smålands stolthet. Om man nu vill titta på fotboll...
Ola, nu har du tagit en kallsup för mycket Kalmar FF till hör Kalmar län 🙂
Öster är Smålands stolthet. Om man nu vill titta på fotboll...
Quote from Funbeat user on 6 August 2012, 19:11Mitt näsrinnande minskar avsevärt när jag använder näsklämma.
Mitt näsrinnande minskar avsevärt när jag använder näsklämma.
Quote from Funbeat user on 6 August 2012, 23:11Jag har t o m känt mig illamående av att simma i sjöar utan näsklämma. Det var egentligen därför som jag började använda den.
Jag har t o m känt mig illamående av att simma i sjöar utan näsklämma. Det var egentligen därför som jag började använda den.