Quote from Guest on 28 February 2013, 12:02Artikel i senaste numret av Europhysics news om aerodynamik för cyklister i grupp
http://dx.doi.org/10.1051/epn/2013102
(Den mer barnsliga delen av mig är road av figur 4)
Artikel i senaste numret av Europhysics news om aerodynamik för cyklister i grupp
http://dx.doi.org/10.1051/epn/2013102
(Den mer barnsliga delen av mig är road av figur 4)
Quote from Elias Engqvist on 28 February 2013, 12:12Rätt länk ska nog vara http://www.europhysicsnews.org/articles/epn/pdf/2013/01/epn2013-44-1p20.pdf
?
Rätt länk ska nog vara http://www.europhysicsnews.org/articles/epn/pdf/2013/01/epn2013-44-1p20.pdf
?
Quote from Berit Bengtson on 28 February 2013, 13:05Vad är det som är överraskande?
Att det bildas bromsande virvlar bakom en cyklist är väl knappast överraskande?
Vad är det som är överraskande?
Att det bildas bromsande virvlar bakom en cyklist är väl knappast överraskande?
Quote from Elias Engqvist on 28 February 2013, 13:20Ordet överraskande är ju kopplat till en eller flera personer - i det här fallet kanske journalisten blev överraskad - inte vi som cyklar.
Eller också kanske han tänkte: "2.6%, å fan, jag trodde det bara var 2.539%" 🙂
Ordet överraskande är ju kopplat till en eller flera personer - i det här fallet kanske journalisten blev överraskad - inte vi som cyklar.
Eller också kanske han tänkte: "2.6%, å fan, jag trodde det bara var 2.539%" 🙂
Quote from Funbeat user on 28 February 2013, 13:55Vad blir det minskade motståndet för vanliga linjecyklister? Oftast är det ju de som sitter i en klunga så det borde vara bättre att mäta upp dessa istället för tempocyklister. Kan tänka mig att det då blir ännu bättre än 2.6% eftersom de tar mer vind red
Vad blir det minskade motståndet för vanliga linjecyklister? Oftast är det ju de som sitter i en klunga så det borde vara bättre att mäta upp dessa istället för tempocyklister. Kan tänka mig att det då blir ännu bättre än 2.6% eftersom de tar mer vind red