Quote from Guest on 4 April 2010, 15:57Hej. Tänkte höra om ni har tips på lite olika övningar för nybörjare. Var bara ute någon enstaka runda förra året och hade premiär idag och lyckades trilla 2 gånger:
1. Första stopet var i en brant uppförsbacke. Tyckte jag tryckte till ordentligt för att
Hej. Tänkte höra om ni har tips på lite olika övningar för nybörjare. Var bara ute någon enstaka runda förra året och hade premiär idag och lyckades trilla 2 gånger:
1. Första stopet var i en brant uppförsbacke. Tyckte jag tryckte till ordentligt för att
Quote from ellen olsson on 4 April 2010, 16:07Kör du med clips? Clipslösa pedaler har klara fördelar vid hastiga stopp.
Kör du med clips? Clipslösa pedaler har klara fördelar vid hastiga stopp.
Quote from Funbeat user on 4 April 2010, 17:45Att cykla i skogen är bra träning för balansen. Men man trillar en del medan man lär sig.
Att cykla i skogen är bra träning för balansen. Men man trillar en del medan man lär sig.
Quote from Funbeat user on 4 April 2010, 19:29Nu är ju inte målet att kunna stanna hastigt utan att kunna cykla så fort och långt som möjligt.
Cykla i skogen är kanske inget man gör med en racer vilket jag kanske skulle nämnt i mitt första inlägg.
Nu är ju inte målet att kunna stanna hastigt utan att kunna cykla så fort och långt som möjligt.
Cykla i skogen är kanske inget man gör med en racer vilket jag kanske skulle nämnt i mitt första inlägg.
Quote from Funbeat user on 4 April 2010, 19:45Gå med i en cykelklubb.
Gå med i en cykelklubb.
Quote from Funbeat user on 15 April 2010, 11:30Kanske rätt tråd för mig då jag övningskör på racer nu. Det är lite lurigt faktiskt.
Jag tycker det är väldigt vingligt att stå upp och trampa. Några bra tips att tänka på?
Ligga i bocken är också lite lurigt. Särskilt att se framåt. I farter över 40 km
Kanske rätt tråd för mig då jag övningskör på racer nu. Det är lite lurigt faktiskt.
Jag tycker det är väldigt vingligt att stå upp och trampa. Några bra tips att tänka på?
Ligga i bocken är också lite lurigt. Särskilt att se framåt. I farter över 40 km
Quote from Funbeat user on 15 April 2010, 12:11Efter ett tag sitter det i ryggmärgen, men gör gärna många stopp istället för att undvika, så lär sig hjärnan snabbare. Man kan också träna på att trampa med ett ben på lite lättare växlar, så får man träna på att klicka ur i och i farten, väldigt bra trä
Efter ett tag sitter det i ryggmärgen, men gör gärna många stopp istället för att undvika, så lär sig hjärnan snabbare. Man kan också träna på att trampa med ett ben på lite lättare växlar, så får man träna på att klicka ur i och i farten, väldigt bra trä
Quote from Funbeat user on 15 April 2010, 12:13Är det vingligt att stå och trampa så lägg i en tyngre växel eller två.
Är det vingligt att stå och trampa så lägg i en tyngre växel eller två.