Quote from Guest on 2 December 2013, 13:04istället för att försätter att diskutera detta under server krasch 1 dec tänkte jag vi kunde prata fritt om planering här.
3st HIM och SM långdistans på samma helgen är inte det bäste för alla tävling arrangör men det är jätte bra för alla som vill tävla
istället för att försätter att diskutera detta under server krasch 1 dec tänkte jag vi kunde prata fritt om planering här.
3st HIM och SM långdistans på samma helgen är inte det bäste för alla tävling arrangör men det är jätte bra för alla som vill tävla
Quote from Funbeat user on 2 December 2013, 13:14Hur länge skulle du vilja haft på dig och fundera Ryan?
Sedan tror jag inte det kommer vara några problem med att få plats till VM. Det är som sagt 25 platser i varje grupp och intresset för nice distans är inte så (just nu) dunderhet samt många vill
Hur länge skulle du vilja haft på dig och fundera Ryan?
Sedan tror jag inte det kommer vara några problem med att få plats till VM. Det är som sagt 25 platser i varje grupp och intresset för nice distans är inte så (just nu) dunderhet samt många vill
Quote from Funbeat user on 2 December 2013, 15:38@Lejonungen
Jag funderar på att sälja min startplats i Vansbro och jaga en VM-biljett. Vad är det som blir så dyrt menar du?Kanske enda chansen för en motionär som mig att nå ett VM, vore ju skoj att få vara med. Tror du att SM 2014 kommer gå fortare o
@Lejonungen
Jag funderar på att sälja min startplats i Vansbro och jaga en VM-biljett. Vad är det som blir så dyrt menar du?
Kanske enda chansen för en motionär som mig att nå ett VM, vore ju skoj att få vara med. Tror du att SM 2014 kommer gå fortare o
Quote from Funbeat user on 2 December 2013, 15:40På VM tävla man för Sverige och inte din egen klubb.
Men måste msn tävla i sverigekläder?
På VM tävla man för Sverige och inte din egen klubb.
Men måste msn tävla i sverigekläder?
Quote from Funbeat user on 2 December 2013, 15:45@Ryan
Vore skoj att köra i "landslagskläder" och det blir ju inte så dyrt. Det lät mer som att det tillkommer en massa andra avgifter etc.
@Ryan
Vore skoj att köra i "landslagskläder" och det blir ju inte så dyrt. Det lät mer som att det tillkommer en massa andra avgifter etc.
Quote from Funbeat user on 2 December 2013, 16:31@Oscar
Jag funderar på samma, men det känns ändå inte helt rätt med en så pass "lång" (4-120-30) tävling innan Juli månad.Måste ha en ITU godkänd dräkt/landslagsdress - ca 1800kr.
Startavgift antar jag lär vara högre än till ett SM (1500kr).
Mästerskap
@Oscar
Jag funderar på samma, men det känns ändå inte helt rätt med en så pass "lång" (4-120-30) tävling innan Juli månad.
Måste ha en ITU godkänd dräkt/landslagsdress - ca 1800kr.
Startavgift antar jag lär vara högre än till ett SM (1500kr).
Mästerskap
Quote from Funbeat user on 3 December 2013, 08:38@Lejonungen, tack
Då var det inte så mycket kostnader utöver det vanliga. Kalmar IM kostar t.ex. 4000, så då lir ju VM billigt.
Det är värt ett försök att nå en VM-biljett, men det beror nog på hur startfältet ser ut.
@Lejonungen, tack
Då var det inte så mycket kostnader utöver det vanliga. Kalmar IM kostar t.ex. 4000, så då lir ju VM billigt.
Det är värt ett försök att nå en VM-biljett, men det beror nog på hur startfältet ser ut.
Quote from Funbeat user on 3 December 2013, 09:05Hade jag inte varit så värdelös på att simma och generellt nybörjare på triathlon så hade jag självklart jagat en VM plats. Kosta vad det kosta vill ett VM är alltid ett VM och fan vad skoj det skulle vara att berätta för barnbarnen att man faktiskt varit
Hade jag inte varit så värdelös på att simma och generellt nybörjare på triathlon så hade jag självklart jagat en VM plats. Kosta vad det kosta vill ett VM är alltid ett VM och fan vad skoj det skulle vara att berätta för barnbarnen att man faktiskt varit
Quote from Funbeat user on 3 December 2013, 12:31JBL, menar du att Sverige har 25 platser per AG på VM? Intressant i så fall, då kanske t.o.m undertecknad har en chans. Jag tänkte köra SM 2014 mest för att variera mig och prova en distans jag inte kört förut och hade inte en tanke VM, men går det bra få
JBL, menar du att Sverige har 25 platser per AG på VM? Intressant i så fall, då kanske t.o.m undertecknad har en chans. Jag tänkte köra SM 2014 mest för att variera mig och prova en distans jag inte kört förut och hade inte en tanke VM, men går det bra få
Quote from Funbeat user on 3 December 2013, 13:36Hur går de för dem som flyttar upp en åldersgrupp 2015?
Typ kvalar i 45-49, men ska tävla i 50-54?
Hur går de för dem som flyttar upp en åldersgrupp 2015?
Typ kvalar i 45-49, men ska tävla i 50-54?