Quote from Guest on 29 March 2011, 00:03Alla kloka synpunkter på varför jag ska eller inte ska köpa en 29"MTB i stället för en 26"MTB mottages tacksamt.
Alla kloka synpunkter på varför jag ska eller inte ska köpa en 29"MTB i stället för en 26"MTB mottages tacksamt.
Quote from Funbeat user on 29 March 2011, 00:1326er har många FÖR anser jag.
Priset
Enkelheten att hitta kompatibla prylar
och kanske viktigast... snyggare 🙂Nu har jag aldrig ens testat 29or själv, men kikat på det å kommit fram till att 26erna är min grej trots allt.
Folk som kört med bägge kan
26er har många FÖR anser jag.
Priset
Enkelheten att hitta kompatibla prylar
och kanske viktigast... snyggare 🙂
Nu har jag aldrig ens testat 29or själv, men kikat på det å kommit fram till att 26erna är min grej trots allt.
Folk som kört med bägge kan
Quote from Berit Bengtson on 29 March 2011, 13:32På en idealisk cykel är inte enbart ramstorlek utan även hjulstorleken anpassad efter cyklistens storlek.
För en stor cyklist, som har styret tillräckligt högt, finns det alltså självklara fördelar med de större hjulen.
På en idealisk cykel är inte enbart ramstorlek utan även hjulstorleken anpassad efter cyklistens storlek.
För en stor cyklist, som har styret tillräckligt högt, finns det alltså självklara fördelar med de större hjulen.
Quote from Funbeat user on 29 March 2011, 15:05Nu förstår jag inte..
Vad har hjulstorleken med cyklistens storlek att göra?
Bör inte hjulstorleken mer vara anpassad efter underlaget?
Nu förstår jag inte..
Vad har hjulstorleken med cyklistens storlek att göra?
Bör inte hjulstorleken mer vara anpassad efter underlaget?
Quote from Funbeat user on 29 March 2011, 18:22I senaste numret av Kadens så görs det en jämförelse mellan 26 och 29 tum, väl värd att läsa.
I senaste numret av Kadens så görs det en jämförelse mellan 26 och 29 tum, väl värd att läsa.
Quote from Funbeat user on 30 March 2011, 17:27@Håkan: Det där har diskuterats tidigare och jag vet inte. Men eftersom det har funnits lag som ställt upp med mindre hjul, det tidigare fanns cyklister med olikstora hjul och ingen ännu har cyklar med 300" hjul så kan det ju inte vara så enkelt att störs
@Håkan: Det där har diskuterats tidigare och jag vet inte. Men eftersom det har funnits lag som ställt upp med mindre hjul, det tidigare fanns cyklister med olikstora hjul och ingen ännu har cyklar med 300" hjul så kan det ju inte vara så enkelt att störs
Quote from Berit Bengtson on 30 March 2011, 17:59Petter WR skrev:
> Men eftersom det har funnits lag som ställt upp med mindre hjul,Det har de gjort pga de vinster de trodde de skulle få från de mindre hjulen, tex svenska lagtempolaget som då fick en bättre rulle eftersom de kom närmare cyklisten fra
Petter WR skrev:
> Men eftersom det har funnits lag som ställt upp med mindre hjul,
Det har de gjort pga de vinster de trodde de skulle få från de mindre hjulen, tex svenska lagtempolaget som då fick en bättre rulle eftersom de kom närmare cyklisten fra
Quote from Funbeat user on 31 March 2011, 06:48Håkan läs om mina tidigare frågor. I mitt första inlägg i hjulstorleks debatten började jag med två frågor. Vet inte hur du brukar göra, men jag ställer frågor när jag vill veta saker.
Nästa inlägg skriver jag att jag inte vet.
Hur kan du tolka det so
Håkan läs om mina tidigare frågor. I mitt första inlägg i hjulstorleks debatten började jag med två frågor. Vet inte hur du brukar göra, men jag ställer frågor när jag vill veta saker.
Nästa inlägg skriver jag att jag inte vet.
Hur kan du tolka det so
Quote from Berit Bengtson on 31 March 2011, 09:48Petter WR skrev:
> Nästa inlägg skriver jag att jag inte vet.Om du nu inte vet, varför kom du då med så självsäkra påståenden om hjul?
> varför kör inte fler på ännu större hjul?
> Är det för att de måste vara lika stora enl UCI
Ja> och man inte v
Petter WR skrev:
> Nästa inlägg skriver jag att jag inte vet.
Om du nu inte vet, varför kom du då med så självsäkra påståenden om hjul?
> varför kör inte fler på ännu större hjul?
> Är det för att de måste vara lika stora enl UCI
Ja
> och man inte v
Quote from Funbeat user on 31 March 2011, 18:28Har en MTB 29' med däck 700 52c (622 -52c) det var lite knepigare att hitta nya däck nu när det var dax, tog ett tag innan jag hitta en butik som hade bra pris, man kan ju köpa något cyclo cross däck 700 32c men då har man 28', det ser fånigt ut i min r
Har en MTB 29' med däck 700 52c (622 -52c) det var lite knepigare att hitta nya däck nu när det var dax, tog ett tag innan jag hitta en butik som hade bra pris, man kan ju köpa något cyclo cross däck 700 32c men då har man 28', det ser fånigt ut i min r