Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSub 50 på milen3 Feb
You need to log in to create posts and topics.

Ska vi ta och testa hur vi ligger till då? Har inte sprungti en mil på några månader nu. Spännande att se hur man ligger till. Troligen långt kvar till sub 50...

Har gjort milen på 39:50 men klarar inte bättre än 41:30 nu. Målet för mig är att hässelbyloppet 2009 göra det på 35 minuter. 2 år kvar att kämpa!

Det ska bli riktigt kul att köra den 3:e. Med lite tur blir vi fler harar, ev några med GPS också.

Kan vi

La till en "tävling" 3 feb så kan vi se hur många som är med. Hoppas ni får ihop ett stort gäng i sthlm.

En fråga till Daniel: jag kör enligt ditt koncept för sub 2 h på halvmaran som jag tycker funkar bra och som jag tror faktiskt kommer resultera i ett uppnått mål under säsongen. Men denligt det schemat ska jag ju köra ett längre pass under helgen...vad s

Långpasset den 3:e är ju på 10 km och du har ju sprungit långpass på 90 minuter tidigare så jag skulle säga att du kan köra sub 50 försöket och sedan fortsätta som vanligt. Om du får kraftig träningsvärk (vilket jag inte tror) så skippa tisdagens pass.

Då kör jag på det 🙂 ! Lovar att återkomma med hur det hela avlöpte...!

Känns som om jag nästan är där nu. Får gå ett tag till efter Dubai maran innan jag testar. Skall helt klart dit då jag har som mål att framöver slå mitt pers på marathon. Sprang 1983 Stockholm Marathon på 3:27:31. Det vill säga under 5 min/km i snitt hela