Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpning - Lopp och tävlingar3 Peaks Race
You need to log in to create posts and topics.

Ett av englands största terränglopp, Fellrunning. 37 km långt och ca. 1500 höjdmeter.
Loppet går över tre toppar, därav namnet. 2008 var dom värd för VM i långdistans bergslöpning.
Vinnartid ca. 2.50 h.
Mer info: http://www.threepeaksrace.org.uk

Spännande lopp - och otroligt fascinerande typ av lopp. Får man fråga hur man tränar för den sortens utmaningar? Okej att springa mycket i berg men... träningsvolymer, typ av pass, den sortens info vore superspännande.

Utan att vara näsvis Fredrika. Men hur mycket man tränar beror på ambitionsnivån. Du ska helt enkelt vara tränad för den tiden du tänkt vara ute. Mycket backlöpning, både uppför och utför. Träning i kuperad terräng.

🙂 Alldeles riktigt, förstås. Jag har dock inget emot tips från folk med olika ambitionsnivåer, förutsatt att de orkar och tycker det är kul att svara. Jag suger hungrigt och nyfiket åt mig vad jag än får, än leker jag ju bara med tanken för det verkar s

Nja, det behöver inte vara mycket tuffare än vad man gör det till. Nu har jag inte sprungit just det loppet men vad det gäller uppförsbitarna så är det ju svårt att springa på bra uppför även för de duktiga. Man tappar alltså inte så mycket på att gå uppf

Eliten på dessa tävlingar, om man ser på vinnartiderna, håller mycket hög klass även på vanliga maror/halvmaror. Dom tränar ju därefter. Skillnaden är att dom tränar de flesta passen i bergen och obanat. Många av dom bästa är även mycket duktiga cyckliste