Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

12

När jag har kört i multisport-läget med min 310xt och laddar över passet i funbeat, så delar funbeat upp passet i tre delar (other, cykling och löpning). Jag skulle vilja att funbeat gjorde ett enda pass istället, som Garmin training center gör. Går det?

Det går inte. Jag bryr mig inte om att det blir så när jag kör mina multipass. Det ger mig istället möjlighet till att analysera och kommentera varje delsträcka.
Om extrapassen på en dag påverkar dina mål så kan du klicka i en ruta för målet: "Räkna flera

Jag tror att du i Garmin TC kan spara passet i ett filformat som du sen kan importera till funbeat.
En omväg men så får du det som du vill ha det!

Okej, vad synd. Vilken brist hos Funbeat att inte T1 och T2 syns, och att passen delas upp. Man borde få välja om man vill slå ihop eller ha dem delade.

AT: Det är precis så jag gör. Jag exporterar filen som en .tcx i training center.

Det var ju märkligt!
Men importen är väl inte anpassad till 310XT än så det kommer kanske snart en uppgradering här... maila Olle och önska!

Tack för hjälpen hursomhelst!

Enklaste sättet för att få dem sammanslagna och med transitions är att inte byta aktivitet. Tryck istället på lap vid ingång och utgång vid transitions.

Hmm, jag tryckte ju på lap? I training center kan jag se tiderna för T1 och T2, men inte på funbeat.

Ett alternativ kunde kanske vara att skapa ett eget träningspass, där alla varv är ett cykelpass. Så här:

Varv 1 (cykling): Ska pågå tills jag trycker

När du trycker på lap så blir det en varvmarkering. Så länge du inte tryckte på start/stop så ligger T1 och T2 med som varvtider på någon av aktiviteterna.

Aha, i min förvirring råkade jag nog trycka på start/stop nån gång. Men konstigt ändå att jag kan se T1 och T2 jättebra i training center, men att de inte alls följer med till Funbeat.

12