Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

12

Någon som körde den mixen? Hur lång sträcka fick ni? Min lade på ca 900 meter i första tunneln, enligt Garmin connect tot. 22.16. Jag trodde att klockan skulle växla över till fotpodden om den tappar satelliten - kanske är det en inställning? Har firmware

Min klocka la på totalt 600m, men inte i första tunneln. Vid 5km-markeringen var den ca 120m fel. Men GPS:en är kass inne bland husen. Just för stadslopp av den här typen är det nog bättre att slå av GPS:en och låta fotpoden göra jobbet, om man har kalibr

Det smartaste är väl att slå av både GPS och fotpod eftersom banan är kontrollmätt enligt konstens alla regler.

Om km-markeringarna hade varit någotsånär lätta att se, visst. Faktum är att jag flippade över klockan till att bara visa totaltid och bara sprang på känsla efter ungefär halva, men använde klockan för att ha koll på det tempo jag ville testa hur det känd

Jo, en del km-markeringar var svåra att se. Jag sprang som farthållare och hade alltså anledning att kolla markeringarna extra noga men jag missade nog 3-4 st. Jag körde både med ett vanligt stoppur och med GPS-klocka inställd för att visa takt och etappt

När man är hemma i stan är det ju för all del inte så svårt att plugga in ungefär var de ligger och bara använda en klocka. Jag har ju sprungit loppet flera gånger förut och visste ganska väl ändå. Första två åren tyckte jag att jag klarade mig rätt bra m

@Mikael
"Jo, en del km-markeringar var svåra att se. Jag sprang som farthållare och hade alltså anledning att kolla markeringarna extra noga men jag missade nog 3-4 st. Jag körde både med ett vanligt stoppur och med GPS-klocka inställd för att visa takt o

Reine,
Jag har gjort ett displayläge i min Forerunner 305:a som bara visar två fält - Etapptakt och Takt. Etappen är inställd på 1 km. Då ser jag vilken momentanfart jag har och genomsnittet på pågående kilometer. På tävling behövs inget annat eftersom or

Mikael
Etapptakt och Takt, vet du vad dessa heter i 310XT?
Etappen är inställd på 1 km, hur ställer du in detta?

Jag sprang med pod och fick 21,2km på klockan. Tryckte på lap vid varje km-markering jag såg.
Mycket bättre noggrannhet än vad jag fick är nog svår att få. Jag har firmware 3.70.

Reine
Varvtempo, och tempo är namnen på fälten.

12