Quote from Guest on 25 July 2010, 22:58Använder min 310xt till all träning dvs löpning och cykel samt till vanlig promenad på leder i skogen.
Nu är det så att det nästintill varje gång måste startas om från noll (mode+on-knappen) då texten försvinner.
Börjar bli lite tröttsamt. Hur ofta hop
Använder min 310xt till all träning dvs löpning och cykel samt till vanlig promenad på leder i skogen.
Nu är det så att det nästintill varje gång måste startas om från noll (mode+on-knappen) då texten försvinner.
Börjar bli lite tröttsamt. Hur ofta hop
Quote from Funbeat user on 25 July 2010, 23:08Har hänt mig två gånger sedan jag köpte den för lite mer än ett år sedan.
Jag har inte den allra senaste mjukvaran i klockan. Men kommer uppgradera snart då mitt senaste textbortfall var nu precis.
Har hänt mig två gånger sedan jag köpte den för lite mer än ett år sedan.
Jag har inte den allra senaste mjukvaran i klockan. Men kommer uppgradera snart då mitt senaste textbortfall var nu precis.
Quote from Funbeat user on 25 July 2010, 23:26Jag har haft min i några månader och aldrig haft något som jag skulle kalla textbortfall (förstår inte ens vad ni menar riktigt). Men jag har uppgraderat till senaste firmware-versionen.
Rekommenderar den amerikanska e-post-supporten, den svenska är helt
Jag har haft min i några månader och aldrig haft något som jag skulle kalla textbortfall (förstår inte ens vad ni menar riktigt). Men jag har uppgraderat till senaste firmware-versionen.
Rekommenderar den amerikanska e-post-supporten, den svenska är helt
Quote from Funbeat user on 25 July 2010, 23:49Det beror på en bugg i klockan när man använder GTC i kombination med svensk text i klockan. Ska enligt uppgift vara korrigerat i firmware 2.90. Pröva att uppdatera om du vill, annars så använd engelsk text eller strunta i GTC och kör Garmin Connect eller
Det beror på en bugg i klockan när man använder GTC i kombination med svensk text i klockan. Ska enligt uppgift vara korrigerat i firmware 2.90. Pröva att uppdatera om du vill, annars så använd engelsk text eller strunta i GTC och kör Garmin Connect eller
Quote from Elias Engqvist on 27 July 2010, 15:42Laddar ni upp senaste firmware så är den buggen fixad!
Laddar ni upp senaste firmware så är den buggen fixad!
Quote from Funbeat user on 27 July 2010, 15:52Det är inte riktigt sant att buggen är fixad. Det stämmer att man slipper se en helt tom skärm. Numera ställer den om sig från 24 timmars klocka till 12 och till Brittiska mått. Eftersom man nu ser något så är det lätt att hitta inställnings guiden och än
Det är inte riktigt sant att buggen är fixad. Det stämmer att man slipper se en helt tom skärm. Numera ställer den om sig från 24 timmars klocka till 12 och till Brittiska mått. Eftersom man nu ser något så är det lätt att hitta inställnings guiden och än
Quote from Elias Engqvist on 27 July 2010, 15:53Det har inte hänt mig sen jag uppdaterade
Det har inte hänt mig sen jag uppdaterade
Quote from Funbeat user on 27 July 2010, 16:17Uffe: det kan inte vara så att du har brittiska inställningar valda någonstans i GTC/GC som förs över till klockan?
Uffe: det kan inte vara så att du har brittiska inställningar valda någonstans i GTC/GC som förs över till klockan?
Quote from Funbeat user on 27 July 2010, 16:51Jag har metriska mått inställt i GTC/GC. 3 gånger har det nu hänt sen jag gick över till 2.9 att jag får Brittiska mätvärden. När jag för över data till GC så ser jag metriska värden. Ger du mig en länk från GC så ser jag dina uppgifter i metriska värden.
Jag har metriska mått inställt i GTC/GC. 3 gånger har det nu hänt sen jag gick över till 2.9 att jag får Brittiska mätvärden. När jag för över data till GC så ser jag metriska värden. Ger du mig en länk från GC så ser jag dina uppgifter i metriska värden.
Quote from Funbeat user on 27 July 2010, 17:19Jag tycker att detta låter som en annan bugg än den som orsakade saknade menyer.
I december skickade jag följande buggrapport till Garmin:
Bug report: I use the swedish language and metric units in my FR310XT.
When I update things like my pulse zones in
Jag tycker att detta låter som en annan bugg än den som orsakade saknade menyer.
I december skickade jag följande buggrapport till Garmin:
Bug report: I use the swedish language and metric units in my FR310XT.
When I update things like my pulse zones in