Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Hej,

När jag kom hem så råkade min klocka börja överföringen till Garmin connect när jag befann mig i ett annat rum.

Överföring misslyckades stod det när jag klickade på Garmin ant agenten. På klockan står det "överföra data" har gjort så en lite för lä

Prövat reset (mod+lap i några sekunder)?

Tack Staffan, tyvärr hjälpte inte det heller.

Har laddat ur klockan och laddat upp den igen. Försökte läsa in passet efter det men det kommer inte in i Garmin Connect, överföringen misslyckas.

Men nu kan jag använda klockan så jag ska testa att springa

Jag har för mig (inte hundra säker) att om överföringen från klockan till Garmin Connect inte lyckades, så behöver man göra en manuell överföring för att föra över aktiviteterna.

Det som jag tror händer när man kopplar klockan mot datorn, är att aktivite

Går ganska bra att testa även om du är förkyld. Vare sig klockan eller överföringen bryr sig särskillt mycket om du har tagit i på ditt pass. Starta ett pass, läs tidningen eller dammsug eller ta en promenad eller vad nu din aktuella hälsostatus tillåter,

Hej Ola!

Har testat med manuell överföring. Samma där fungerar inte.

Det var jag som skrev lite slarvigt förut, det är överföringen till ant+ från klockan som inte fungerar. Eftersom det inte finns någon data i ant+ minnet så kommer inget över till garm

Hej Stefan!

Du har rätt - jag är dock inte i fas att ens orka dammsuga. Men det lär inte dröja så länge till tror jag 🙂

Efter att ha ominstallerat ant, raderat samtliga träningspass i klockan.
Och ställt om klockan till fabriksinställningar så har det löst sig. PUH 🙂

Tack och lov så försvann inga pass som jag lagt in i klockan.

Så här gör man för att ställa om till fab