Quote from Guest on 7 July 2010, 19:23Ska man våga sig på att starta? Började känna av det i måndags, fick antibiotika för det i tisdags och kraksar fortfarande idag... ska man våga ställa upp eller lyda det medicinska rådet från läkaren att det inte är rekommenderbart att starta med en infek
Ska man våga sig på att starta? Började känna av det i måndags, fick antibiotika för det i tisdags och kraksar fortfarande idag... ska man våga ställa upp eller lyda det medicinska rådet från läkaren att det inte är rekommenderbart att starta med en infek
Quote from Funbeat user on 7 July 2010, 19:33Du tar ju som du säkert vet en risk att drabbas av komplikationer, även om du är symptomfri på söndag. Är det värt risken?
Här finns lite mer info (jag är inte läkare, men hade halsont veckan innan Vasaloppet och läste en del om riskerna då):
http://www
Du tar ju som du säkert vet en risk att drabbas av komplikationer, även om du är symptomfri på söndag. Är det värt risken?
Här finns lite mer info (jag är inte läkare, men hade halsont veckan innan Vasaloppet och läste en del om riskerna då):
Quote from Funbeat user on 7 July 2010, 20:14Nej.
Läkare avrådde t o m en bekants 10-åring från att åka på läger (av typen idrotts- o gymnastikläger) pga halsfluss och där anstränger sig barnen inte som jag antar att du skulle göra på Vansbrosimmet.
Jag skulle därför inte chansa!
Nej.
Läkare avrådde t o m en bekants 10-åring från att åka på läger (av typen idrotts- o gymnastikläger) pga halsfluss och där anstränger sig barnen inte som jag antar att du skulle göra på Vansbrosimmet.
Jag skulle därför inte chansa!
Quote from Funbeat user on 7 July 2010, 20:51Läste infon och som det känns i halsen just nu så tror jag inte heller på att simma. Men det är ju så illa att behöva missa när man har laddat!
Läste infon och som det känns i halsen just nu så tror jag inte heller på att simma. Men det är ju så illa att behöva missa när man har laddat!
Quote from Funbeat user on 7 July 2010, 21:23_Det_ förstår jag!
Krya på dig!
_Det_ förstår jag!
Krya på dig!
Quote from Funbeat user on 7 July 2010, 22:04Bara onsdag idag - du kan bli rejält bättre tills söndag så ge inte upp än!
Bara onsdag idag - du kan bli rejält bättre tills söndag så ge inte upp än!
Quote from Funbeat user on 8 July 2010, 07:44Om du måste kämpa för att ta dig i mål är det inget snack, tycker jag, om att du inte ska chansa. Om du är van simmare och bara flyter med så skulle man kunna diskutera det under förutsättning att du blir mycket bättre.
Om du måste kämpa för att ta dig i mål är det inget snack, tycker jag, om att du inte ska chansa. Om du är van simmare och bara flyter med så skulle man kunna diskutera det under förutsättning att du blir mycket bättre.
Quote from Funbeat user on 8 July 2010, 09:38Är dessvärre inte någon van simmare. Började simma i våras enbart för detta... aldrig simmat i öppet vatten så här förut. Nu har jag även dragit på mig en förkylning, hostar slem och snorar utöver halsontet som fortfarande idag torsdag sitter i om än i mi
Är dessvärre inte någon van simmare. Började simma i våras enbart för detta... aldrig simmat i öppet vatten så här förut. Nu har jag även dragit på mig en förkylning, hostar slem och snorar utöver halsontet som fortfarande idag torsdag sitter i om än i mi
Quote from Elias Engqvist on 8 July 2010, 10:17Min fru fick starta om tjejklassikern 3 ggr pga sjukdom - det var inte kul men hon grejade det och sen gjorde hon halvklassikern också - så se det positivt - du hinner träna mera och dessutom köra vissa deltävlingar flera gånger och får rutin!
Simma inte
Min fru fick starta om tjejklassikern 3 ggr pga sjukdom - det var inte kul men hon grejade det och sen gjorde hon halvklassikern också - så se det positivt - du hinner träna mera och dessutom köra vissa deltävlingar flera gånger och får rutin!
Simma inte
Quote from Funbeat user on 9 July 2010, 12:14Nja, halsont e kanske inte det värsta... Hade du haft feber e det en anna sak. Risken vid luftrörsinfektioner som sitter i halsen är att man riskerar att dra ner skiten djupt ner i lungorna. Här nere blir det långvarig infektion och risk för lunginflammat
Nja, halsont e kanske inte det värsta... Hade du haft feber e det en anna sak. Risken vid luftrörsinfektioner som sitter i halsen är att man riskerar att dra ner skiten djupt ner i lungorna. Här nere blir det långvarig infektion och risk för lunginflammat