Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Har sprungit/cyklat med min FR405 sedan början av juni. Den har fungerat utmärkt tills alldeles nyligen.

För ca två veckor sedan ville den plötsligt inte hitta GPS-signalen utanför där jag bor. Jag tröttnade på att vänta efter ca 5 min och började spring

Jag känner igen det väl. Det konstiga är att det är så nyckfullt. Det har nästan alltid varit svårt för den att hitta hemma - tills för nån månad sen: Då hittade den på direkten. När jag flyttade förra helgen var det svårt första gången sen går det jättes

Klockan verkar spara undan stället den var på sista gången. Så om man sprungit hem till sin port och nästa gång utgår därifrån så hittar den platsen betydligt fortare än om man stoppat någon annanstans.

Och det där med höga hus runt om är ett välkänt fen

Jag startar och slutar vid samma ställe: På ett berg i centrala Göteborg. Inga höghus i närheten. Ändå tog det (som jag skrev ovan har det av okänd anledning, efter två år, plötsligt förbättrats) flera minuter innan den hittat satelliterna.

Jag turnérade genom Europa förra månaden och var förundrad över hur snabbt min FR305 hittade satelliterna när jag skulle ta ett löppass. Jag gjorde konstant så att jag la ifrån mig den och lät den ligga absolut stilla under sökprocessen.

Finns det någon

Min erfarenhet är att det är helt godtyckligt. På den adress jag har bott största delen av tiden har jag haft mest problem, och på några ställen när jag rest. Men sen kan jag gå ut på ett nytt ställe, i Furoboda, eller Brooklyn, och den hittar på ögonblic

Björn; jag vet inte om det gått snabbare men det blir iaf mer rätt om man står still. De gånger jag gått en bit (10-20 m) medan den söker har startpunkten på kartan hamnat många hundra meter fel!