Quote from Guest on 25 January 2009, 17:50Hej.
Jag fyller 50 år i november och undrar då inför tävlingsäsongen vilken åldersgrupp jag ska anmäla mig till? Är det 45-49 eftersom jag är 49 i sommar eller är det från det året man fyller 50, så jag ska anmäla mig redan nu till 50-54?TT
Hej.
Jag fyller 50 år i november och undrar då inför tävlingsäsongen vilken åldersgrupp jag ska anmäla mig till? Är det 45-49 eftersom jag är 49 i sommar eller är det från det året man fyller 50, så jag ska anmäla mig redan nu till 50-54?
TT
Quote from ellen olsson on 25 January 2009, 18:00Såvitt jag vet så räknas som 50-åring hela det år man fyller - inom alla idrotter - enligt RF.
Såvitt jag vet så räknas som 50-åring hela det år man fyller - inom alla idrotter - enligt RF.
Quote from Linnea Olsson on 25 January 2009, 18:04Tack Fredrik. Misstänkte att det var så. Det ger mig liiiite större möjlighet att inte komma sist i min grupp i sommar. 🙂
TT
Tack Fredrik. Misstänkte att det var så. Det ger mig liiiite större möjlighet att inte komma sist i min grupp i sommar. 🙂
TT
Quote from Funbeat user on 25 January 2009, 19:03Hade du varit lite långsammare hade jag välkomnat dig till M50. Nu blir jag lite orolig att du petar ner mig ännu längre på resultatlistan 😀
Hade du varit lite långsammare hade jag välkomnat dig till M50. Nu blir jag lite orolig att du petar ner mig ännu längre på resultatlistan 😀
Quote from Jonas Täng on 25 January 2009, 20:36I Sverige räknas du som 50 det år du fyller. Utomlands, i alla fall i US och Canada, räknas man som 50 från den dag man fyller. (Märkte vi när vi skulle anmäla oss till en tävling...)
I Sverige räknas du som 50 det år du fyller. Utomlands, i alla fall i US och Canada, räknas man som 50 från den dag man fyller. (Märkte vi när vi skulle anmäla oss till en tävling...)
Quote from Linnea Olsson on 28 January 2009, 20:04Oj Sara. Är du också 50 år? Du ser ut som 35. 🙂
TT
Oj Sara. Är du också 50 år? Du ser ut som 35. 🙂
TT
Quote from ellen olsson on 28 January 2009, 20:0625 menar du väl? 🙂
25 menar du väl? 🙂
Quote from Funbeat user on 28 January 2009, 20:38Måste vara hennes pappa eller mamma.
Måste vara hennes pappa eller mamma.
Quote from Funbeat user on 28 January 2009, 22:43Det är det är man fyller som gäller. Så är det i officiella Ironmantävlingar etc.
Det är det är man fyller som gäller. Så är det i officiella Ironmantävlingar etc.
Quote from Jonas Täng on 29 January 2009, 09:48hihihi nja det finns ju andra åldersklassgränser än just 50... (H)
Vid anmälan till tävlingen vi ska vara med på i sommar så fick vi ange uppgifter om födelsedata och sedan står det så prydligt i bekräftelsen exakt hur många år vi är vid tävlingsdatumet
hihihi nja det finns ju andra åldersklassgränser än just 50... (H)
Vid anmälan till tävlingen vi ska vara med på i sommar så fick vi ange uppgifter om födelsedata och sedan står det så prydligt i bekräftelsen exakt hur många år vi är vid tävlingsdatumet