Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Hej.
Jag fyller 50 år i november och undrar då inför tävlingsäsongen vilken åldersgrupp jag ska anmäla mig till? Är det 45-49 eftersom jag är 49 i sommar eller är det från det året man fyller 50, så jag ska anmäla mig redan nu till 50-54?

TT

Såvitt jag vet så räknas som 50-åring hela det år man fyller - inom alla idrotter - enligt RF.

Tack Fredrik. Misstänkte att det var så. Det ger mig liiiite större möjlighet att inte komma sist i min grupp i sommar. 🙂

TT

Hade du varit lite långsammare hade jag välkomnat dig till M50. Nu blir jag lite orolig att du petar ner mig ännu längre på resultatlistan 😀

I Sverige räknas du som 50 det år du fyller. Utomlands, i alla fall i US och Canada, räknas man som 50 från den dag man fyller. (Märkte vi när vi skulle anmäla oss till en tävling...)

Oj Sara. Är du också 50 år? Du ser ut som 35. 🙂

TT

25 menar du väl? 🙂

Måste vara hennes pappa eller mamma.

Det är det är man fyller som gäller. Så är det i officiella Ironmantävlingar etc.

hihihi nja det finns ju andra åldersklassgränser än just 50... (H)

Vid anmälan till tävlingen vi ska vara med på i sommar så fick vi ange uppgifter om födelsedata och sedan står det så prydligt i bekräftelsen exakt hur många år vi är vid tävlingsdatumet