Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Jag har en Garmin 500 - ca 1 år gammal och den ger helt vansinniga, teoretiskt omöjliga pulsvärden, emellanåt kan de visa normala värden, men väldigt ofta visar den värden uppåt 220 bpm. Detta inträffar både när jag tränar ensam och tllsammans med andra.

Förmodligen bandet som börjar flippra - väldigt vanligt. Jag räknar med att banden (inte sändaren) har en livslängd på ca ett år - men har själv haft mindre tur med Garmins band. Jag har själv gått över till Polars band (med Garmins sändare) och den har *

Ok, tack Tibor. Jag hade en 205 edge förut och den var hur stabil som helst, aldrig några felaktiga värden. Men då hjälper det inte med att byta batteri i bandet då?

Jag har haft mitt mjuka garminband i 3år och har bara problem om jag inte svettas. (dålig kontakt) Men prova att byta batteri, kommer ej ihåg hur det betedde sig då.

Om pulsbandet inte är riktigt ordentligt åtdraget kommer "pulsen" att visas ~45 slag över, jag antar att det är halva kadensen + pulsen, hur kan garmin känna av hjärtats pulsslag men inte stötar genom löpning ?

Behöver jag pilla på pulsbandet under löpni

Jag skull till att börja med byta batteri samt handtvätta den mjuka pulsbandet med lite tvättmedel, innan man skaffade ett ny. Det brukar hjälpa.

När det gäller stötar vid löpning, så är det ingen pulsbandet känner av, eftersom det jobbar med att känna a

Som sagt, variationen är stor och det finns hur många trådar som helst om detta ämne.

Själv har jag provad "allt" med Garmins band, och inget har hjälpt. Det inkluderar: tvätta, skrubba, blågel, spänna, inte spänna, batteribyte, väta, spott, inte väta, f