Quote from Guest on 1 February 2014, 15:52Hej!
Testade fotsensorn häromdagen. Började med att kalibrera den på banan.
Fick data när jag tankade in passet på garminconnect om min stegfrekvens och steglängd. Det står en väldigt basic information på garminconnect om stegfrekvensen.
Har försökt
Hej!
Testade fotsensorn häromdagen. Började med att kalibrera den på banan.
Fick data när jag tankade in passet på garminconnect om min stegfrekvens och steglängd. Det står en väldigt basic information på garminconnect om stegfrekvensen.
Har försökt
Quote from Funbeat user on 1 February 2014, 16:02Det har varit långa diskussioner här om vad som är optimal stegfrekvens. En del tycker att man ska upp mot 180 steg/min. I mitt fall tillåter jag en lägre frekvens i lägre hastigheter medan det kan vara lättare att komma upp i stegfrekvens vid högre hasti
Det har varit långa diskussioner här om vad som är optimal stegfrekvens. En del tycker att man ska upp mot 180 steg/min. I mitt fall tillåter jag en lägre frekvens i lägre hastigheter medan det kan vara lättare att komma upp i stegfrekvens vid högre hasti
Quote from Funbeat user on 1 February 2014, 17:00Hade 170-194 i stegfrekvens under hela passet. Lägre kadensen under upp- och nedjogg och den högre under intervallerna. Steglängden var 0.55 det tycker jag låter kort.
Brukar inte tänka på löpfrekvensen när jag springer. När jag nu fick informationen se
Hade 170-194 i stegfrekvens under hela passet. Lägre kadensen under upp- och nedjogg och den högre under intervallerna. Steglängden var 0.55 det tycker jag låter kort.
Brukar inte tänka på löpfrekvensen när jag springer. När jag nu fick informationen se
Quote from Funbeat user on 1 February 2014, 17:59Jag tänker tvärtom. Ska du springa lika fort med lägre frekvens så måste varje steg bli längre, vilket innebär att du måste ha bättre spänst och att vader och senor måste fungera mer som fjädrar. En snabbare frekvens tror jag är skonsammare.
Det låter i
Jag tänker tvärtom. Ska du springa lika fort med lägre frekvens så måste varje steg bli längre, vilket innebär att du måste ha bättre spänst och att vader och senor måste fungera mer som fjädrar. En snabbare frekvens tror jag är skonsammare.
Det låter i