Quote from Guest on 22 August 2014, 14:35Hade mer eller mindre bestämt mig för att köpa 50-profilhjul men idag när jag testade klubbens tempobana i stark sidvind så började jag fundera på hur mycket det påverkar att ha hög profil vad gäller stabiliteteten. Hjulen som sitter på nu har typ ingen p
Hade mer eller mindre bestämt mig för att köpa 50-profilhjul men idag när jag testade klubbens tempobana i stark sidvind så började jag fundera på hur mycket det påverkar att ha hög profil vad gäller stabiliteteten. Hjulen som sitter på nu har typ ingen p
Quote from Funbeat user on 22 August 2014, 14:45Skillnaden är marginell, enligt min erfarenhet. Det är också en vanesak.
Skillnaden är marginell, enligt min erfarenhet. Det är också en vanesak.
Quote from Funbeat user on 22 August 2014, 14:46Kan inte svara på frågan då jag saknar erfarenhet med aero-hjul.
Men kan stryka under att det obehagligaste jag upplever på cykeln är att i relativt hög fart nära vägkanten bli omkörd av lastbill eller buss. Framförallt då i kombination med byig sidvind.
Kan inte svara på frågan då jag saknar erfarenhet med aero-hjul.
Men kan stryka under att det obehagligaste jag upplever på cykeln är att i relativt hög fart nära vägkanten bli omkörd av lastbill eller buss. Framförallt då i kombination med byig sidvind.
Quote from Funbeat user on 22 August 2014, 14:51träna, träna träna.
jag var livrädd i början. men efter några mil i areo postion känns det bra.
det viktigaste för mig var att inte överreagera när det händer
träna, träna träna.
jag var livrädd i början. men efter några mil i areo postion känns det bra.
det viktigaste för mig var att inte överreagera när det händer
Quote from Funbeat user on 22 August 2014, 14:57Man väjer sig, träna på det. Jag var rädd i början i hård kantvind och vid kantvindsbyar men numer gör det mig ingenting.
Man väjer sig, träna på det. Jag var rädd i början i hård kantvind och vid kantvindsbyar men numer gör det mig ingenting.
Quote from Berit Bengtson on 22 August 2014, 18:04Andreas Walter skrev:
> Hade mer eller mindre bestämt mig för att köpa 50-profilhjul
....
> i stark sidvind så började jag fundera på hur mycket det påverkar
> att ha hög profil vad gäller stabiliteteten.Om du väljer rätt, dvs modern, profil på hjule
Andreas Walter skrev:
> Hade mer eller mindre bestämt mig för att köpa 50-profilhjul
....
> i stark sidvind så började jag fundera på hur mycket det påverkar
> att ha hög profil vad gäller stabiliteteten.
Om du väljer rätt, dvs modern, profil på hjule
Quote from Funbeat user on 22 August 2014, 19:02Håller man händerna nere i bocken blir det stabilare - lägre tyngdpunk
Håller man händerna nere i bocken blir det stabilare - lägre tyngdpunk
Quote from Anders Wallerstedt on 23 August 2014, 10:05Var lugn, hitta balansen, det är viktigt att inte spänna sig och hålla i styret krampaktigt. Håll i styret som om det var något ömtåligt och värdefullt. Balansen kommer från rygg/bål/höft och inte från att hålla krampaktigt i styret. Öva gärna på tufft un
Var lugn, hitta balansen, det är viktigt att inte spänna sig och hålla i styret krampaktigt. Håll i styret som om det var något ömtåligt och värdefullt. Balansen kommer från rygg/bål/höft och inte från att hålla krampaktigt i styret. Öva gärna på tufft un
Quote from Funbeat user on 24 August 2014, 14:16Det finns ju en anledning till att man t.ex inte tillåter skivhjul på en del blåsiga tävlingar. Ja, det spelar roll, men det är överkomligt om det inte är väldigt byigt och man lär sig att hantera det. Men man kanske inte behöver börja pröva det i en byig
Det finns ju en anledning till att man t.ex inte tillåter skivhjul på en del blåsiga tävlingar. Ja, det spelar roll, men det är överkomligt om det inte är väldigt byigt och man lär sig att hantera det. Men man kanske inte behöver börja pröva det i en byig
Quote from Funbeat user on 25 August 2014, 10:32Jag upplever mindre besvär i kantvind med mina U-formade 45 mm fälgar än med mina gamla ~30 mm med V-form.
Jag upplever mindre besvär i kantvind med mina U-formade 45 mm fälgar än med mina gamla ~30 mm med V-form.