Quote from Guest on 12 October 2014, 21:04Skulle låna grannens trainer i helgen men upptäckte att mitt bakdäck ett Aksium Race, inte passade trainern, då snabbkopplingen saknade en utstickande del på en sidan.
Hur enkelt är det att byta snabbkopplingen och vilket utbud finns det? Den enda jag h
Skulle låna grannens trainer i helgen men upptäckte att mitt bakdäck ett Aksium Race, inte passade trainern, då snabbkopplingen saknade en utstickande del på en sidan.
Hur enkelt är det att byta snabbkopplingen och vilket utbud finns det? Den enda jag h
Quote from Funbeat user on 12 October 2014, 21:14Bara att dra ur och skifta när du skall köra på trainern. (Hjulet kan med fördel sitta kvar i cykeln.)
Bara att dra ur och skifta när du skall köra på trainern. (Hjulet kan med fördel sitta kvar i cykeln.)
Quote from Funbeat user on 12 October 2014, 21:23Kan du förklara lite närmare? Jag blir misstänksam när det låter enkelt...
Kan du förklara lite närmare? Jag blir misstänksam när det låter enkelt...
Quote from Funbeat user on 12 October 2014, 21:30På samma sätt som du lösgör hjulet för däckbyte, lossa snabbkoppling samt skruva loss bulten på motsatta sidan. När så gjort kan du dra ur axeln. Lätt som en plätt.
På samma sätt som du lösgör hjulet för däckbyte, lossa snabbkoppling samt skruva loss bulten på motsatta sidan. När så gjort kan du dra ur axeln. Lätt som en plätt.
Quote from Funbeat user on 12 October 2014, 21:34Din granne borde ha den axeln som följde med trainern vid köpet. Om så byt med den. Tänk gärna på att det är olämpligt att köra på trainern med vanligt däck. Kan behövas trainerdäck.
Din granne borde ha den axeln som följde med trainern vid köpet. Om så byt med den. Tänk gärna på att det är olämpligt att köra på trainern med vanligt däck. Kan behövas trainerdäck.
Quote from Funbeat user on 12 October 2014, 22:05Så kassetten sitter kvar, även efter det att man dragit ut axeln?
Så kassetten sitter kvar, även efter det att man dragit ut axeln?
Quote from Funbeat user on 12 October 2014, 22:14Jepp, den sitter kvar. Kassetten behöver du särskild avdragare för att lossa.
Ed. Förtydligar, kassetten sitter inte på axeln, utan på navet.
Jepp, den sitter kvar. Kassetten behöver du särskild avdragare för att lossa.
Ed. Förtydligar, kassetten sitter inte på axeln, utan på navet.
Quote from Funbeat user on 12 October 2014, 22:33Got it.
Älskar dessa ambitiösa amerikaner på Youtube...
Got it.
Älskar dessa ambitiösa amerikaner på Youtube...