Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Har ställt in min 305a så att den ger en alert vid varje km-passering, men för att få den att också visa medelhastigheten för samma km måste jag trycka på lap precis när jag tryckt start i början.

Irriterande eftersom det blir ett "extravarv" på typ en

Det finns möjlighet att låta klockan "autolappa" varje kilometer, precis som det går att få den att pipa varje kilometer.

Precis! Jag har min inställd så och får ett pip samtidigt som senaste km-tiden dyker upp på displayen och ligger kvar ca 5 sek.

Varför måste du trycka på lap direkt efter start? Du kan ju välja att se både totaltempo och tempo för aktuellt varv hela tiden.

Intressant tråd. Min gamla FR305 (USA-import) hade precis den funktionen som Björn beskriver. Efter ösregnet här i Småland så kollapsade den och jag köpte en svensk begagnad här på FB. Problemet här att den visar på alarmrapport varje km men inte vilken t

Jag har precis samma problem som Johan. Den är inställd på både autolap och alert efter varje km, men piper bara. Om jag däremot trycker lap precis i början så får jag senaste km-tid med ngn tiondels fördröjning (dvs lika långt efter som det tar mig att t

Jag kör utan alarm, men med autolap för varje km.

Då kommer pip och tid varje km 🙂

Mycket märkligt. Det verkar som om det är olika program i klockorna. Det enda sättet jag får lösa det här med är att lägga in i ett av visningsfönstren den senaste etapptiden.

Märkligt indeed. Tog bort alerten och körde på bara autolap 1km och vips så funkar det igen. Har förmodligen klantat till det tidigare. Tack för feedback och lycka till Johan.