Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

12

När jag kom hem efter min löprunda idag och tog av mig klockan så var jag alldeles under den. Fler som upplevt något likanade? Kan man få typ nickelallergi av pulsklockan?

Jag har en Garmin Forerunner 110W.

BILD:http://www.funbeat.se/photo.aspx?FileNam

Ett gammalt knep jag minns från forntiden är nagellack på klockan baksida. Inte testat det, men satte ett klistermärke på en klocka jag fått utslag av en gång i min ungdom

Jag har nickelallergi, men har inte mrkt någonting av min 305. I och för sig så sitter den aldrig så att den klämmer åt. Jag har för smala handleder för det 🙂 Men jag tycker inte att det ser ut som nickelallergi. Och det kliiiiiar!

Ser snarare ut som v

Jag får prova att ta av mig klockan några dagar och bara sätta på den när jag skall träna.

Jag har lite problem med oäkta örhängen så jag misstänker att jag har någon allerigi mot metaller. Dock är det lite surt att jag får utslag av mnin klocka :=(

Det är väl plast på baksidan på den också? I så fall låter nickelallergi lite osannolikt utan lutar nog även jag snarare åt något annat. Pröva att tvätta rent den ordentligt, och inte spänna så hårt om du nu gör det. Snart är det långärmsväder och då kan

Men det är ju själva eketroderna som sitter där bak och det är nog dom jag känslig mot.

Dessutom är det alltid kortärmsväder på mitt jobb tyvärr så jag måste ha klockan direkt på armen :=(

Fast de sitter försänkta, så de borde inte så lätt ge kontaktallergi om du inte ganska lätt får det annars kan jag tycka. Det är naturligtvis inte omöjligt, men jag skulle i första hand tvätta rent klockan ordentligt, i andra hand sätta en tejpbit över el

Har tejpat den nu och ser om det fungerar!

Det behöver inte vara en allergisk reaktion. Jag har själv nickelallergi och fick besvär av min Polar 800 CX efter ett år ca. Tyckte att det var märkligt, då eksemet inte verkade stämma med nån möjlig "nickelkontaktyta". Gick in till en urmakare för att p

Har bara haft denna i två veckor. Hade en precis likadan innan och den hade jag aldig problem med!

12