Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumsockerberoendeAllt eller inget?
You need to log in to create posts and topics.

Klarar du att äta socker/kolhydrater lite då och då eller avstår du helt?
Om du gör det - hur ofta konsumerar du socker och i vilka former?

Jag kan äta kolhydrater iform av pasta, ris och potatis. Men inte dricka saft, läsk osv ,eller äta godis i ngn form. Äter jag godis eller dricker läsk blir jag så trött efteråt. Pasta/ris/potatis i de långsammaste formerna går bra, men inte i mängder förs

Håller med - godis, choklad och kakor och bullar utgår helt, liksom läsk. Jag tar någon gång en light men vill gärna avstå sötningsmedel med.

Jag äter grovt bröd, gröt, fullkornspasta och fullkornsris och ibland potatis som jag egentligen verkar reagera

Jag är sockerberoende, men det har lugnat ner sig lite sen jag skadade mitt knä och inte kunde springa förbi affären och handla hem sött stup iett. Vi började storhandla en gång i veckan. En sak som jag upptäckt är att så fort jag är på jobbet (undersköte

När jag ätit dåligt under dagen, blir jag genast sugen på något sött. Svårt att motstå om det finns hemma också! Hur ska man egentligen klara av att inte äta för mycket sött?

Det känns som jag halkar in på ett bananskal, men skönt om man fick lite stöd i det eviga kämpandet.

Jag har inte jättesvårt för att äta någonting som är vitt, så länge som det inte är bullar eller kakor. Godis, läsk saft och allt annat är strikt förbju