Quote from Guest on 18 November 2010, 12:05Hej på er
Den 21 juli tänker jag cykla upp för alpe d´huez (dagen innan tour de france cyklisterna gör det).Nån här som har några erfarenheter av detta?
Har läst att en drömgräns för många är att ta sig upp under 60 min så det skulle jag vilja försöka
Hej på er
Den 21 juli tänker jag cykla upp för alpe d´huez (dagen innan tour de france cyklisterna gör det).
Nån här som har några erfarenheter av detta?
Har läst att en drömgräns för många är att ta sig upp under 60 min så det skulle jag vilja försöka
Quote from Funbeat user on 18 November 2010, 12:15Det är brantast i början. Om du inte kört i alperna förut kan det vara närmast chockartat. Det blir dock lite bättre efterhand. Kan vara bra att veta.
Om möjligt, undvik att köra mitt på dagen när det är som allra varmast. Om du siktar på 60 min, lägg u
Det är brantast i början. Om du inte kört i alperna förut kan det vara närmast chockartat. Det blir dock lite bättre efterhand. Kan vara bra att veta.
Om möjligt, undvik att köra mitt på dagen när det är som allra varmast. Om du siktar på 60 min, lägg u
Quote from Funbeat user on 18 November 2010, 12:20Är det inte tjockt på vägen upp dagen innan TdF-cirkusen når dit?
Är det inte tjockt på vägen upp dagen innan TdF-cirkusen når dit?
Quote from ellen olsson on 18 November 2010, 12:36Det är säkert fullt med cyklister men i Frankrike och Italien brukar de stänga av för biltrafik ganska långt innan - ofta 1-3 dagar innan.
Det är säkert fullt med cyklister men i Frankrike och Italien brukar de stänga av för biltrafik ganska långt innan - ofta 1-3 dagar innan.
Quote from Funbeat user on 18 November 2010, 14:05var själv i alperna i somras och kollade på touren. Backen upp till Avoriaz stängde man för biltrafik ca 4-5 h innan cyklisterna kom. Men det gick bra att cykla efter det.
Alpe de huez har av tradition lite extra mycket publik, men att cykla upp samma dag
var själv i alperna i somras och kollade på touren. Backen upp till Avoriaz stängde man för biltrafik ca 4-5 h innan cyklisterna kom. Men det gick bra att cykla efter det.
Alpe de huez har av tradition lite extra mycket publik, men att cykla upp samma dag
Quote from ellen olsson on 18 November 2010, 15:37Monte Zoncolan stängdes två dygn innan den stigningen var etappmål på Girot. Försök gärna köra den under 1h... 😉
Monte Zoncolan stängdes två dygn innan den stigningen var etappmål på Girot. Försök gärna köra den under 1h... 😉
Quote from Funbeat user on 19 November 2010, 11:26Man kan ju också cykla Etape du Tour, som i år kör (bland annat) just denna etapp den 11/7. Då får man ju lite andra stigningar på vägen också 😉
Mvh Janne
Man kan ju också cykla Etape du Tour, som i år kör (bland annat) just denna etapp den 11/7. Då får man ju lite andra stigningar på vägen också 😉
Mvh Janne
Quote from Funbeat user on 20 November 2010, 10:53Räknade lite på det och kom fram till att man behöver ganska precis 4 W/kg för att klara det på strax under en timme. Väger man 75 kg motsvarar det alltså ca 300 W. Då utgår jag från en upprätt sittställning och 10 kg cykel/utrustning/kläder utöver kropps
Räknade lite på det och kom fram till att man behöver ganska precis 4 W/kg för att klara det på strax under en timme. Väger man 75 kg motsvarar det alltså ca 300 W. Då utgår jag från en upprätt sittställning och 10 kg cykel/utrustning/kläder utöver kropps
Quote from Johan Fylke on 21 November 2010, 16:33Jag körde i somras och gick ut alldeles för hårt vilket jag fick lida av många kilometrar innan jag hittade ett lagom tempo igen. så ta det lugnt i början annars tyckte jag det var en trevlig liten backe.
var dock inte i närheten av 60min körde på 1:20.
Jag körde i somras och gick ut alldeles för hårt vilket jag fick lida av många kilometrar innan jag hittade ett lagom tempo igen. så ta det lugnt i början annars tyckte jag det var en trevlig liten backe.
var dock inte i närheten av 60min körde på 1:20.
Quote from Funbeat user on 21 November 2010, 16:48Man får väl stanna för att vila, antar jag, hehe...
Man får väl stanna för att vila, antar jag, hehe...