Quote from Guest on 21 June 2012, 08:00Ja, som rubriken lyder: finns det någon billigare alternativ till Speedplays egen fettspruta? Känns drygt med +500:- (ex Cyclecomponents), men jag hittade inget liknande vid en snabb koll på Clas O eller Biltema.
Ja, som rubriken lyder: finns det någon billigare alternativ till Speedplays egen fettspruta? Känns drygt med +500:- (ex Cyclecomponents), men jag hittade inget liknande vid en snabb koll på Clas O eller Biltema.
Quote from Funbeat user on 21 June 2012, 08:10Jag har en äldre variant av Shimanos fettspruta. Funkar utmärkt på Speedplaypedaler.
Finns på Cyclecomponents i alla fall:
http://cyclecomponents.com/2/sv/artiklar/racer_cross/verkstad_reservdelar-2/verktyg-2/generella-2/fettsprutor-2/shimano-fettspruta.h
Jag har en äldre variant av Shimanos fettspruta. Funkar utmärkt på Speedplaypedaler.
Finns på Cyclecomponents i alla fall:
http://cyclecomponents.com/2/sv/artiklar/racer_cross/verkstad_reservdelar-2/verktyg-2/generella-2/fettsprutor-2/shimano-fettspruta.h
Quote from Funbeat user on 21 June 2012, 08:54Sportson, XXL och det som var Sportex (vad heter det nu ... nåväl ) .. säljer de fett från Weldtite, bland annat "Bike Grease" i tub. Det finns oftast en kombinationspaket med tub + spruta för en ganska billig peng. Jag minns inte hur mycket. Jag köpte fö
Sportson, XXL och det som var Sportex (vad heter det nu ... nåväl ) .. säljer de fett från Weldtite, bland annat "Bike Grease" i tub. Det finns oftast en kombinationspaket med tub + spruta för en ganska billig peng. Jag minns inte hur mycket. Jag köpte fö
Quote from Funbeat user on 21 June 2012, 09:51Fungerar inte en vanlig 25 ml-spruta?
Fungerar inte en vanlig 25 ml-spruta?
Quote from Funbeat user on 21 June 2012, 09:58Det Daniel pekar på ser ut som en vanlig standard fettspruta för tuber med gängad kork. Finns nog på välsorterade mackar, kanske mekonomen och liknande ställen. Jag har en liknande jag köpte för någon hundring i en båttillbehörsaffär tror jag.
Det Daniel pekar på ser ut som en vanlig standard fettspruta för tuber med gängad kork. Finns nog på välsorterade mackar, kanske mekonomen och liknande ställen. Jag har en liknande jag köpte för någon hundring i en båttillbehörsaffär tror jag.
Quote from Funbeat user on 21 June 2012, 10:24En vanlig 25-ml sprutar fungerar säkert. Men jag vet precis var jag kan köpa Weldtite sprutan och har ingen aning om (eller behov att ta reda på) var jag kan hitta en vanlig 25-ml spruta. Ärligt, så vanligt är inte en 25-ml spruta att jag vet hur en sådan
En vanlig 25-ml sprutar fungerar säkert. Men jag vet precis var jag kan köpa Weldtite sprutan och har ingen aning om (eller behov att ta reda på) var jag kan hitta en vanlig 25-ml spruta. Ärligt, så vanligt är inte en 25-ml spruta att jag vet hur en sådan
Quote from Funbeat user on 21 June 2012, 10:32Sprutor har jag några hyllor bort här på jobbet, får bli första testet. Tack för tips, David!
Funkar inte det blir det till att testa de andra alternativen. Tack alla!
Sprutor har jag några hyllor bort här på jobbet, får bli första testet. Tack för tips, David!
Funkar inte det blir det till att testa de andra alternativen. Tack alla!
Quote from Funbeat user on 21 June 2012, 11:08Jag använder samma spruta som jag förr hade till mina WTB grease guard-nav. Kan vara en Finish Line eller om WTB själva tillverkade den.
Om den är billigare eller bättre än något annat vet jag inte, inte heller var man får tag på dem (min är snart 15 år
Jag använder samma spruta som jag förr hade till mina WTB grease guard-nav. Kan vara en Finish Line eller om WTB själva tillverkade den.
Om den är billigare eller bättre än något annat vet jag inte, inte heller var man får tag på dem (min är snart 15 år
Quote from Funbeat user on 27 June 2012, 10:33Funkade utmärkt med en spruta liknande denna:
http://www.sprutor.org/index.php?main_page=product_info&products_id=206Det gick åt ca 2ml per pedal.
Tack för tipset igen!
Funkade utmärkt med en spruta liknande denna:
http://www.sprutor.org/index.php?main_page=product_info&products_id=206
Det gick åt ca 2ml per pedal.
Tack för tipset igen!
Quote from Funbeat user on 27 June 2012, 10:43hm...
sprutor.org, en pundarsite, eller?
hm...
sprutor.org, en pundarsite, eller?