Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelAlternativ träning med skada i ax …
You need to log in to create posts and topics.

Ja, så sitter man här med en hälta lokaliserad till knäet och en trilskande axel efter söndagens asfaltsavsmakning. Cykling och löpning går bort, liksom rodd, de flesta styrkeövningar och alla andra träningsformer jag kan komma på. Mina långfärdsinlines s

Vattenlöpning

Ah, den tråk-sköna klassikern glömde jag ju bort. Får väl kolla upp väst om knäet mot förmodan fortsätter trilskas alltför länge.

Hur fungerar övningar med pilatesboll, yoga och diverse andra balansövningar? De kan du väl iaf ha nytta av i rehabiliterande syfte.

Ja, får testa det.

Då knäet börjat kännas bättre så gick jag idag till gymmet för att prova om i vart fall crosstrainern skulle funka. Men icke. Så det blev ett lätt överkroppstyrkepass. Imorrn blir det till att hoppa i poolen med löparbälte.

Vattenlöpning och simning funkade inte heller.. Det verkar som att knäet reagerar på rörelse, vare sig det läggs nån kraft i rörelsen eller ej. Tex känns det av när jag cyklar och bara utväxlar kraft med det friska benet och det dåliga benet bara hänger m

Jag skulle nog tipsa dig om att ringa sjukvårdsrådgivningen och höra med dem, istället för att låta flera personer utan medicinsk bakgrund göra bedömningar på hur bra/dåligt ditt pillande i såren kan vara.

Sen så vet jag av egen erfarenhet att läkare oc

Ja, på tisdag har jag tid på idrottskadeklinik.

Tyvärr är jag inte symptomfri, men knäet är bättre än innan iaf.