Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelAmerican Classic 420 Aero 3
You need to log in to create posts and topics.

Har kollt in dessa för uppgradering av hojen för iaf nästa säsong...

Det är dock ett märke jag inte vet så mkt om och svårt att hitta recensioner och info om hur d är att ha under sig..

Så är det ngn som kan fylla i lite egna erfarenheter av märket och

Har ett par AC Victory 30 som jag är riktigt nöjd med. Rappa, styva o bra i vind. Eventuellt får man ha koll på lagrena har jag hört. Att de även är snygga gör ju inget

Jag har både 420 Aero och 350 Sprint. 420-hjulen passade utmärkt till Vätternrundan och jag upplever dom som hyfsat snabba. Jag trivs med dom och använder dom på slätare rundor. Och så passar dom förbaskat bra till min vit-blåa Trek... 😉 Men dom känns in

Verkade vara prisvärda hjul, då jag gärna ville ha vita till mitt bygge, men vart avrådd av min morbror som är cykelhandlare, han har fått reklamation på nästan alla han sålt, lagrena!

Hmm ok.. vilka årgångar har ni som äger o kör på Am Classic !?

Kanske är ide och lägga nga slantar till o köra på Mavic Cosmic Carbone som jag oxo har tittat på en hel del.. men då är d ju inte samma låga vikt som jag gärna vill ha...

Supernöjd med mina nya AC 420 aero 3 årgång 2011. Styva, lätta, aero, lättrullade. Det sägs att de är en enorm skillnad mot äldre årgångar, men jag har inte erfarenhet från det.

Det är riktigt att de inte är "bäst på något" - inte superlätta, inte super-

"till ett superlågt pris"
Och det priset är ?