Quote from Guest on 14 July 2009, 00:54Jag vill ha som personligt mål att klara en viss sträcka på en viss tid. Går det att ställa in under personliga mål?
Vad jag fattat mäter den bara hur man ligger till under planerad träning, inte framsteg/baksteg angående resultaten.
Jag vill ha som personligt mål att klara en viss sträcka på en viss tid. Går det att ställa in under personliga mål?
Vad jag fattat mäter den bara hur man ligger till under planerad träning, inte framsteg/baksteg angående resultaten.
Quote from Camilla Höög on 14 July 2009, 01:04Det här har efterfrågats flertalet gånger tidigare och jag brukar då undra hur ni önskar att den ska fungera, men det har inte framkommit några riktigt bra svar än.
Här är en diskussion:
http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?ThreadID=452194
Läs mina
Det här har efterfrågats flertalet gånger tidigare och jag brukar då undra hur ni önskar att den ska fungera, men det har inte framkommit några riktigt bra svar än.
Här är en diskussion:
http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?ThreadID=452194
Läs mina
Quote from Funbeat user on 14 July 2009, 08:46Det skulle vara någon slags "check-box" där uppfyllt mål markeras när en viss tid på en viss sträcka fylls i i träningsdagboken.
Att jag skulle kunna fylla i att jag vill klara 10 km på 38 minuter, halvmaran på 1.25, maraton på 3.10 i (grenen löpning som
Det skulle vara någon slags "check-box" där uppfyllt mål markeras när en viss tid på en viss sträcka fylls i i träningsdagboken.
Att jag skulle kunna fylla i att jag vill klara 10 km på 38 minuter, halvmaran på 1.25, maraton på 3.10 i (grenen löpning som
Quote from Camilla Höög on 14 July 2009, 11:23Ja, det låter som något.
Då lägger jag till mina tankar.Exempel:
Mål: Löpning 10 km på under 45 minuter, sätt start och slutdatum.
Eventuellt går det även att sätta ett utgångsläge: Idag springer jag 10 km på 60 minuter. Alternativt så tar Funbeat det f
Ja, det låter som något.
Då lägger jag till mina tankar.
Exempel:
Mål: Löpning 10 km på under 45 minuter, sätt start och slutdatum.
Eventuellt går det även att sätta ett utgångsläge: Idag springer jag 10 km på 60 minuter. Alternativt så tar Funbeat det f
Quote from Funbeat user on 14 July 2009, 11:50Om man vill hålla fast vid en mätare som visar framsteg så är det naturligtvis omöjligt att göra det perfekt. Men detta tyckte jag verkade så bra som det skulle kunna bli. Mitt första önskemål rymde egentligen ingen mätare utan bara ja eller nej. En mätar
Om man vill hålla fast vid en mätare som visar framsteg så är det naturligtvis omöjligt att göra det perfekt. Men detta tyckte jag verkade så bra som det skulle kunna bli. Mitt första önskemål rymde egentligen ingen mätare utan bara ja eller nej. En mätar
Quote from Funbeat user on 14 July 2009, 12:10Går att lura sidan.
Välj en träningsform som du inte använder, t.ex. "Gång"
Sätt målet att du skall klara 15 min "Gång" under tidsperioden.
När du sänker ditt PB så lägger du in en träningspass "Gång" med sänkningen.
Exempel:
60->58 = "Gång" 2
58->55
Går att lura sidan.
Välj en träningsform som du inte använder, t.ex. "Gång"
Sätt målet att du skall klara 15 min "Gång" under tidsperioden.
När du sänker ditt PB så lägger du in en träningspass "Gång" med sänkningen.
Exempel:
60->58 = "Gång" 2
58->55