Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

12

Det har ju inget med Funbeat att göra, men ska skriver ändå....

När ni (om ni använder tc) för över pass från klockan, i mitt fall en 310 xt, måste ni ta in pass för pass i tc, eller trillar alla pass in automatiskt på en gång?
Jag måste för varje pass

För mig så trillar alla passen in på en gång.

GTC på mac läser in alla pass vid uppstart, men den hittar inte nya automatiskt om det redan är igång.

Men jag har en mac, kan det vara någon inställning?

Kolla inställningarna för ANT Agent, det finns separata checkboxar för att överföra till GC och GTC vid import ifrån klockan om jag inte minns fel. Har inte datorn tillgänglig just nu.

Om man får låna tråden lite, har en 305:a, och idag läste datorn inte alls in dagens pass till TC. Varför? Kan man forcera in det?

Använder du GTC också kan du föra över passet därifrån. Annars kan man föra över filen direkt på GC, men då måste man hitta var ANT-agent lägger filerna. Det finns andra trådar som tar upp det, jag har det inte i huvudet.

Jag hittar inga inställningar.... inte på anten eller TC. Har kollat varenda flik...

Lisa: under "enhet" finns "Ta emot från enhet" funkar inte det? (om det nu är lika för 305an som 310an)

Jo det finns en vy med två checkboxar i ant-agent, tro mig. Jag kommer inte ihåg hur man får upp sen på rak arm däremot.

Om du högerklickar på ANT Agent-ikonen nere i aktivitetsfältet och väljer "enhetsinställningar" kan du välja att alltid skicka all data till TC.

12