Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Jag vill ange datum i Min kalender - jag vill kort sagt se hur mycket skidor jag har åkt per säsong och inte per år. Det går att skriva in det första datumet (alltså från ett visst datum) men när man ska ange till-datum kommer hela tiden kalendern upp med

Jag får upp 2 datum som baserar sig på vad jag tidigare valt som datum, t.ex. om jag väljer senaste 90 dagarna, trycker hämta och sedan väljer "Ange datum.." så får jag upp 2012-07-28 och 2012-10-25.
När jag klickar på ett datum så får jag upp en kalender

Okej, tack för ditt svar. Jag ska testa. 🙂 Men när jag försökte skriva in ett datum i den undre rutan (utan att se något eftersom kalendern dolde rutan) så skrev den inte över datumet som redan stod där utan skrev efter det.

Nåväl, jag ska prova igen.

Du får radera det datumet (som inte syns bakom kalendern) först och sedan skriva in ett nytt.

1970 är år 0 i datorn värld så det motsvarar helt enkelt ett obefintligt värde, men visst vore det bra om programmeringen istället kunde anropa dagens datum.

Tack! 🙂 Med lite pysslande gick det, men det är rätt opraktiskt att inte se vad man skriver. Jag behövde bara ändra en eller två siffror när jag ändrade år.