Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumTriathlonAnmälan Triathlon
You need to log in to create posts and topics.

En dum fråga kanske men jag har sett att när man anmäler sig till en triathlontävling så hamnar man i "anmälda"-listan oavsett om man betalat eller ej. En grön "plupp" markerar att man betalt men vad gäller egentligen? Har försökt läsa mig fram till detta

Om det blir fullt så prioriteras de som redan betalt, och man betalar alltid den avgift som gäller när man betalar, inte då man anmälde dig.

Så jag ser inte ritktigt vad man skulle tjäna på att anmäla sig överallt?

Anmäl dig om du har för avsikt att köra. Annars låt bli, är väl en ganska bra princip. Det gynnar ingen (förutom dig själv kanske) att anmäla sig i god tid och sen skita i att betala om nåt annat dyker upp eller om vädret inte lockar. Men det kanske inte

haha....Nej 🙂 Jag har ärliga avsikter men jag har alltid undrat och jämfört med t.ex löptävlingar där du inte kan anmäla dig utan att betala direkt. Detta gör ju att arrangören har pengarna även om du ställer upp eller ej.

Har du inte betalat är du iofs inte anmäld. Betalar man 2-3 dagar innan ska man betala efteranmälningsavgift oxå. Sen är det ingen efteranmälan på SM/RM, så har det varit förut iaf.

Varför anmäla sig till lopp som du inte är säker på om du ska köra? Vill

Härligt att höra! 🙂
Anmäl dig och kör hårt i sommar!!

Gunilla: Huruvida man behöver betala direkt eller inte har ingenting med vilken gren det är att göra utan det hänger på vad man använder för system för tävlingsanmälan.
Om arrangemanget erbjuder möjlighet att betala via "Internetbank" så får du vanligtvi

Fredrik: Nä, jag förstår det. Vad jag är ute efter i min frågeställning är att har inte den anmälde någon skyldighet i "tid" att betala sin anmälan när det gäller triathlon? På de tävlingar jag tittat på så anmäler man sig utan att behöva betala "direkt",

Folk kan faktiskt ha betalat även om inte pluppen kommit upp. Det är tävlingsarrangören som går in och markerar vilka som betalat. De kanske inte gått in och fyllt i de senaste betalningarna från de senaste dagarna.

Det är upp till arrangören att välja hur lång tid du har på dig men du stryks om du inte betalar, oavsett vilken idrott det handlar om. 🙂
Vanligtvis får du ett meddelande i samband med registrering som säger vad som gäller men de flesta brukar inte vara