Quote from Guest on 14 September 2013, 13:00Hej!
Jag har suttit i över 2 timmar för att försöka installera drivrutiner för en ANT USB-sticka, det är den mindre nya varianten. Trots upprepade försök med att installera och avinstallera ANT Agent samt något paket med drivrutiner från Garmins hemsida
Hej!
Jag har suttit i över 2 timmar för att försöka installera drivrutiner för en ANT USB-sticka, det är den mindre nya varianten. Trots upprepade försök med att installera och avinstallera ANT Agent samt något paket med drivrutiner från Garmins hemsida
Quote from Funbeat user on 14 September 2013, 13:10Har själv märkt att det inte funkar så bra att använda både Training Center och Garmin Connect på samma dator. Lite krånglig lösning (som innebär att du måste flytta Stickan eller ha två stickor) kanske kan vara att låta ANT-agent synka med Training Cente
Har själv märkt att det inte funkar så bra att använda både Training Center och Garmin Connect på samma dator. Lite krånglig lösning (som innebär att du måste flytta Stickan eller ha två stickor) kanske kan vara att låta ANT-agent synka med Training Cente
Quote from Camilla Höög on 14 September 2013, 20:00Det tar ibland en stund för synken från klockan till stickan att starta. Jag lämnar bara klockan igång vid datorn så startar överföringen efter ett tag. Om den inte fört över datan efter duschen så låter jag det bara vara tills jag har tränat nästa pass.
Det tar ibland en stund för synken från klockan till stickan att starta. Jag lämnar bara klockan igång vid datorn så startar överföringen efter ett tag. Om den inte fört över datan efter duschen så låter jag det bara vara tills jag har tränat nästa pass.
Quote from Camilla Höög on 14 September 2013, 20:06Jag läste nu att du använder Training Center för att kunna analysera din rutt i detalj. Går inte det med filerna i Garmin Connect? Det går att exportera ut till GPX.
Jag läste nu att du använder Training Center för att kunna analysera din rutt i detalj. Går inte det med filerna i Garmin Connect? Det går att exportera ut till GPX.
Quote from Funbeat user on 18 September 2013, 14:44Har märkt nu att det visst går att exportera från Garmin Connect som du skriver.
Om man låter klockan ligga på laddning vid datorn, startar den då överföringen automatiskt eller måste klockan vara påslagen?Inte så kul att ha den påslagen då det är lätt
Har märkt nu att det visst går att exportera från Garmin Connect som du skriver.
Om man låter klockan ligga på laddning vid datorn, startar den då överföringen automatiskt eller måste klockan vara påslagen?
Inte så kul att ha den påslagen då det är lätt
Quote from Funbeat user on 18 September 2013, 15:31Jepp, överföringen startar även i laddläge.
Tipsar om att det oslagbart snabbaste och enklaste sättet att ladda in passen till Funbeat är att tanka upp FIT-filer direkt från hårddisken.
Jepp, överföringen startar även i laddläge.
Tipsar om att det oslagbart snabbaste och enklaste sättet att ladda in passen till Funbeat är att tanka upp FIT-filer direkt från hårddisken.
Quote from Funbeat user on 5 October 2013, 19:50Hur hittar man dessa FIT-filer? Som det är nu så kan jag inte överföra från klockan till Funbeat alls :S
Hur hittar man dessa FIT-filer? Som det är nu så kan jag inte överföra från klockan till Funbeat alls :S
Quote from Funbeat user on 5 October 2013, 19:56http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?ThreadID=1333039#p1333051
http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?ThreadID=1333039#p1333051