Quote from Guest on 26 March 2012, 13:31Hej, jag ska springa Paris marathon om en knapp månad. Tänkte då använda iphone appen precis som jag brukar när jag tränar.
Vet någon hur stora datamängder som skickas när man är ute och springer? Kommer det på räkningen eller kommunicerar GPS:en utan a
Hej, jag ska springa Paris marathon om en knapp månad. Tänkte då använda iphone appen precis som jag brukar när jag tränar.
Vet någon hur stora datamängder som skickas när man är ute och springer? Kommer det på räkningen eller kommunicerar GPS:en utan a
Quote from Funbeat user on 26 March 2012, 13:41Nu använder jag inte FunBeat-appen själv, men som jag förstått det av diskussioner andra trådar går det bra att stänga av mobildata i telefonen. Appen lagrar då all data lokalt och för över den till FB när den åter får kontakt, t ex via trådlöst WiFi på d
Nu använder jag inte FunBeat-appen själv, men som jag förstått det av diskussioner andra trådar går det bra att stänga av mobildata i telefonen. Appen lagrar då all data lokalt och för över den till FB när den åter får kontakt, t ex via trådlöst WiFi på d
Quote from Funbeat user on 26 March 2012, 21:20Ja där tycker jag att du ska kolla djävligt noga....har hört värsta historierna om nerladdningar utomlands automatiskt typ hela tiden å så räkningar därefter när man kommer hem....- 32 000:- hörde jag efter två veckor å halva summan efter en.....Men det s
Ja där tycker jag att du ska kolla djävligt noga....har hört värsta historierna om nerladdningar utomlands automatiskt typ hela tiden å så räkningar därefter när man kommer hem....- 32 000:- hörde jag efter två veckor å halva summan efter en.....Men det s
Quote from ellen olsson on 26 March 2012, 21:38Det räcker att stänga av roamingen. GPS:en kostar inget.
Det räcker att stänga av roamingen. GPS:en kostar inget.
Quote from Funbeat user on 26 March 2012, 21:45Använder den datatrafik för Assisted GPS? Har för mig det, och i så fall kan det ta en evinnerlighet innan telefonen låser om man stänger av datatrafiken.
Använder den datatrafik för Assisted GPS? Har för mig det, och i så fall kan det ta en evinnerlighet innan telefonen låser om man stänger av datatrafiken.
Quote from Funbeat user on 27 March 2012, 14:19Ok, tack för svar. Blir till att stänga av mobildatan/roamingen o sedan låta pannbenet jobba mao...
Ok, tack för svar. Blir till att stänga av mobildatan/roamingen o sedan låta pannbenet jobba mao...
Quote from Funbeat user on 27 March 2012, 15:29Varför inte testa här hemma i Svedala på nästa träningsrunda? Och rapportera tillbaka.
Varför inte testa här hemma i Svedala på nästa träningsrunda? Och rapportera tillbaka.
Quote from Funbeat user on 27 March 2012, 17:57Tror att A GPS använder triangulering från mobilmasterna.
Jämför med Google Maps på mobiler, där man först ser ett stort blått område med (trianguleringen) innan GPS låses fast (blå prick)
Tror att A GPS använder triangulering från mobilmasterna.
Jämför med Google Maps på mobiler, där man först ser ett stort blått område med (trianguleringen) innan GPS låses fast (blå prick)
Quote from Funbeat user on 28 March 2012, 09:38Hej. testade att stänga av "mobildata" och appen fungerar på samma sätt som vanligt oavsett det.
Erik: Vad innebär det om "A GPS använder triangulering från mobilmasterna"? Kan väl inte spela någon roll när appen väl hittat GPS signalerna och bestämt po
Hej. testade att stänga av "mobildata" och appen fungerar på samma sätt som vanligt oavsett det.
Erik: Vad innebär det om "A GPS använder triangulering från mobilmasterna"? Kan väl inte spela någon roll när appen väl hittat GPS signalerna och bestämt po
Quote from Funbeat user on 28 March 2012, 10:32Ja, stämmer det. Men trianguleringen används först för att få en ungefärlig position innan mobilen har hittat GPS satelliterna, eller om mobilen tappar GPS signalen om du kör en app för att ha en ungefärlig uppfattning var du är.
Ja, stämmer det. Men trianguleringen används först för att få en ungefärlig position innan mobilen har hittat GPS satelliterna, eller om mobilen tappar GPS signalen om du kör en app för att ha en ungefärlig uppfattning var du är.