Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Hej!

Har precis fått min 305 och har en rookiefråga:

Jag har kört den en gång med löpning, det fungerade galant, jag undrar om jag kan använda den när jag kör styrketräning. Frågan är alltså hur jag går till väga för att välja rätt alternativ i menyerna

Du behöver egentligen inte ändra nåt. Personligen skulle jag ändra till aktiviteten "Other" genom att hålla in Mode-knappen några sekunder och ändra med pilknapparna.
De värden du får i klockan utan GPS är begränsade till tids- och pulsvärden. Kalorier be

här kommer kanske en märklig fråga då jag kanske missförstod ovan påstående. - Om man använder klockan till tex ett spinningpass på F&S så kommer den inte visa hur mkt kalorier man gjort av med eftersom enligt gps inte flyttat sig en meter?

/Björnen

korrekt uppfattat Björnen 🙂

Japp, konstigt men sant 🙂

Men bristen på kalorier vid spinnign vägs upp av den hejdlösa överdriften vid "riktig cykling"! (det känns som den visar för mycket iaf)

men vad tråkigt! Är det då samma vid all inomhusträning- att man inte kan mäta kalorier?

jo, de äldre versionerna baserar sin energiförbrukning på tempo, inte puls som ex 405cx gör.

aja 🙂 inte det viktigaste!

Nej, det finns ju så många andra roliga funktioner!