Quote from Guest on 30 January 2012, 06:28Har en förmåga att dra med rak arm än längs med kroppen, finns det några bra övningar för att träna att draget ska komma närmare kroppen?
Har en förmåga att dra med rak arm än längs med kroppen, finns det några bra övningar för att träna att draget ska komma närmare kroppen?
Quote from Funbeat user on 30 January 2012, 06:38Jag förstå inte din fråga. Varför vill du har din armerat närmare till din krop?
Jag förstå inte din fråga. Varför vill du har din armerat närmare till din krop?
Quote from Funbeat user on 30 January 2012, 07:25När jag gör själva draget har jag en väldigt rak arm(fingertopparna rör nästan botten).
När jag gör själva draget har jag en väldigt rak arm(fingertopparna rör nästan botten).
Quote from Funbeat user on 30 January 2012, 09:49Säkert 1 000 000 åsikter om detta men på "simskolan" igår förklarades det så är:
1) Sätt i handen med handen vinklad så tummen går i vattnet först
2) Vrid handen och för den bakåt längs med centrumlinjen, dvs mellan hals och navel ska handen följa din kro
Säkert 1 000 000 åsikter om detta men på "simskolan" igår förklarades det så är:
1) Sätt i handen med handen vinklad så tummen går i vattnet först
2) Vrid handen och för den bakåt längs med centrumlinjen, dvs mellan hals och navel ska handen följa din kro
Quote from Funbeat user on 30 January 2012, 12:33tarzan eller polo är bra för att hitta rätt start till crawl armtag
KNYTNÄVE är bra för att lära dig att använda hela arm och inte bara händer
tarzan eller polo är bra för att hitta rätt start till crawl armtag
KNYTNÄVE är bra för att lära dig att använda hela arm och inte bara händer
Quote from Funbeat user on 30 January 2012, 14:42Tarzan, polo?
Tarzan, polo?
Quote from Funbeat user on 30 January 2012, 14:51Simma med huvud upp. Munnen ska var övanpå vatten yta. Som Tarzan eller en vattenpolo spelare
Simma med huvud upp. Munnen ska var övanpå vatten yta. Som Tarzan eller en vattenpolo spelare
Quote from Funbeat user on 30 January 2012, 16:03Ok.
Någon bra "film" på ett bra armdrag?
Ok.
Någon bra "film" på ett bra armdrag?
Quote from Funbeat user on 30 January 2012, 16:12Ett litet axplock av schysst armföring vid frisim...
http://www.youtube.com/watch?v=4InLAsnmKhY
http://www.youtube.com/watch?v=5BJCxP6RcjE&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=RzV2Le3awy4&feature=fvwrel
...finns säkert fler filmer som är bra
Ett litet axplock av schysst armföring vid frisim...
...finns säkert fler filmer som är bra
Quote from Funbeat user on 31 January 2012, 16:41@ Peter: Förträng det där med tummen. Om du simmar så under flera år, är risken påtaglig att du kommer att få en skada i axeln. Handen ska läggas i, stickas i, vattnet med långfingret pekandes framåt nedåt, alltså lätt vinklad hand, men absolut inte vride
@ Peter: Förträng det där med tummen. Om du simmar så under flera år, är risken påtaglig att du kommer att få en skada i axeln. Handen ska läggas i, stickas i, vattnet med långfingret pekandes framåt nedåt, alltså lätt vinklad hand, men absolut inte vride