Quote from Guest on 20 December 2011, 10:23Hej!!
Jag är helt ny på det här med simning och har några funderingar som jag hoppas att ni kan hjälpa mig med.
Jag simmar helst med låg frekvens på armtagen av den enkla anledningen att jag orkar simma längre då. För att göra det måste jag såklart glid
Hej!!
Jag är helt ny på det här med simning och har några funderingar som jag hoppas att ni kan hjälpa mig med.
Jag simmar helst med låg frekvens på armtagen av den enkla anledningen att jag orkar simma längre då. För att göra det måste jag såklart glid
Quote from Funbeat user on 20 December 2011, 10:33Jag eftersträvar så låg frekvens som möjligt där farten fortfarande är god.
Testa att simma några längder där du varierar frekvensen och samtidigt noterar vilken tid du simmar på. Då bör du hitta en "sweetspot" att jobba vidare från.
Jag eftersträvar så låg frekvens som möjligt där farten fortfarande är god.
Testa att simma några längder där du varierar frekvensen och samtidigt noterar vilken tid du simmar på. Då bör du hitta en "sweetspot" att jobba vidare från.
Quote from Funbeat user on 20 December 2011, 11:37Frekvensen har bara en liten del av relationen med hastigheten, i synnerhet på långdistans, 50m tävlingsfart är annorlunda.
Det är långt mycket viktigare med vattengreppet och trycket i armarna när du vevar på.
Använd den frekvens du är bekväm med och kon
Frekvensen har bara en liten del av relationen med hastigheten, i synnerhet på långdistans, 50m tävlingsfart är annorlunda.
Det är långt mycket viktigare med vattengreppet och trycket i armarna när du vevar på.
Använd den frekvens du är bekväm med och kon
Quote from Funbeat user on 20 December 2011, 12:00Tekniken brukar väl även ha en tendens att bli sämre ju mer man tar i och ju tröttare man blir, då tappar man tekniken.
Tekniken brukar väl även ha en tendens att bli sämre ju mer man tar i och ju tröttare man blir, då tappar man tekniken.
Quote from Funbeat user on 20 December 2011, 12:07du ska hitta en frekvens du oka hålla under simning men förhoppningsvis är det en frekvens du tappa inte fart.
tex kan du simma med låg frekvens på snitt 1:30/100m och hålla den under 30min simning och snitt 1:25/100m för bara 20min med hög frekvens och
du ska hitta en frekvens du oka hålla under simning men förhoppningsvis är det en frekvens du tappa inte fart.
tex kan du simma med låg frekvens på snitt 1:30/100m och hålla den under 30min simning och snitt 1:25/100m för bara 20min med hög frekvens och
Quote from Funbeat user on 20 December 2011, 12:57Tack för alla svar!!
Tänk va bra det är med en sån här sida så att wannabies som jag kan få bra tips!
Tack för alla svar!!
Tänk va bra det är med en sån här sida så att wannabies som jag kan få bra tips!
Quote from Funbeat user on 20 December 2011, 21:33Vill bara tillägga att "acceleration" var rättstavat (t+)
Vill bara tillägga att "acceleration" var rättstavat (t+)
Quote from Funbeat user on 21 December 2011, 08:40🙂
🙂
Quote from Funbeat user on 23 December 2011, 17:48Inte för fort och inte för långsamt är lagom 😉 Thats how i swim, ice cold and no mistakes 😉
Inte för fort och inte för långsamt är lagom 😉 Thats how i swim, ice cold and no mistakes 😉