Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Hej!

Efter att ha fått upp intresset för löpning så har jag fått en ny idé på att tjäna lite pengar för en fotbollsförening som jag är tränare i. Istället för att sälja massa prylar, lotter och annat så tänkte jag att det kanske skulle gå att arrangera e

Det finns inget regelverk utan det är upp till dig att göra det du vill av tävlingen. Däremot ska du se till att ha tillstånd att arrangera tävlingen där du tänkt arrangera den. I terräng kan det i praktiken innebära kommun och markägare.

Ja, tillstånd av markägaren är ju bra att ha 🙂
Men det finns alltså ingenting med hur tidtagning ska gå till eller nummerlappar eller dylikt?
__
Fredrik

Tror många mindre traillopp inte bryr sig om att kontakta markägare. Eller länsstyrelsen, som brukar vara petiga bla när det gäller känsliga växter.

Om du inte bryr dig om sanktionering av SFIF så är det bara att köra.

Ett tips kan vara att smyga runt på lite tävlingar i området och se hur de arrangeras.
Försök identifiera vad som är bra och vad som är dåligt.

Sen kan du alltid kolla i tävlingar som har diskussioner här i forumet, brukar finnas synpunkter på det mest

Polistillstånd och kontakt med markägaren är helt klart att rekommendera. Iaf om du har tänkt ta betalt av de tävlande. Annars kan du få problem.
Resten är egentligen marknadsföring.
Men vill du även kunna genomföra tävlingen flera gånger så är det bra at

Tack så mycket för era tankar och synpunkter. Då det är en förening som kommer att stå som arrangör (om det nu blir av) så kommer jag verkligen att se till att vi har alla tillstånd för att göra det hela. Annars kan det ju bli lite tråkiga efterspel.
__
F

SFIF tillstånd antager jag bara föreningar som är anslutna till SFIF behöver. För vår klubb är det en avgörande punkt att hinna ansöka i tid men för mer lokala lopp kanske det inte är så viktigt.

Jag skulle vilja framhäva Risveden Terräng som kanske de s

Det är svårt att göra allt rätt. Här är en liten lista på arrangörstabbar jag har varit med om:

- Dålig märkning av banan. Tänk på att den som ligger först i fältet troligen är den som tar loppet mest på allvar. Han/hon är också trött och kommer att spri

Tack så mycket, jättebra kommentarer, de ska jag definitivt ta med mig!
__
Fredrik