Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpning - Lopp och tävlingarAten marathon
You need to log in to create posts and topics.

12

http://www.athensclassicmarathon.gr/html/ent/012/ent.1012.1.asp

Någon annan som tänker starta där i år?

Hallå där "lustlöparen"...
Har du sett bilderna från Athen Marathon 1896 (måste ha varit något senare bilder kanske)?? och starten vid den gamla bron....bron finns kvar å ser i det närmaste prexisen ut som då...ref för ett antal år sedan då jag kutade. St

Vi har avverkat ett antal riktigt trevliga maror och kände att nu är det dags för Aten. Nu är inte förväntningarna alltför stora för det är bara en person hittills som varit positiv och han sprang förra året. Eftersom vi är i Kalmar när Månkarbo går fick

Okey då...ni är förlåtna....ime soudika - me lene kjell....jag är svensk å heter Kjell...kan vara kul att kunna...efcharistå...tack. Synes väl 2010 då...ha det bara så där djävligt bra i Ellinika...;;)

ise suidos kjell, ke milas suidika 🙂 (ime suidos får du säga)

Ja vi är fyra tjejer som drar till Athen i november. 🙂 Inte så genomtänkt beslut för mig men en resa är alltid kul.

Oj vad kul om vi blir flera svenska på startlinjen. Vi har bokat resa och flyger dit på fredag och hem först på onsdag. Just nu letar jag förströelser efter maran, jag räknar med att det blir mitt enda besök i Aten någonsin.

Vi åker på torsdag och hem på måndag. Jag vill ju inte springa runt i aten på lördagen men på fredagen blir det nog lite sightseeing. Det finns bussturer också.

Angående bussturer, för den historiskt intresserade med trötta ben kan jag varmt rekommendera i första hand turen till Delfi. En helt otrolig plats med olympisk arena, amfiteater, navelstenen, m.m., och en svindlande utsikt över dalen nedanför.

http://

Om man struntar i historia, båttur över dagen från Pireus till tre närliggande öar, Hydra, Egina och en till jag glömt namnet på, kan vara fint om vädret är bra. Hydra är speciellt fint.

Annars är ju Plakakvarteren mitt i Athen alltid värda ett besök.

12