Quote from Guest on 15 March 2014, 18:45För tillfället kör jag med Trek Speed concept med ett par Bontrager Race. Ingick vid köpet. Nu är jag på jakt på nya hjul för att möjligtvis få lite mer speed. Googlar och läser om hjul. Dock har lite svårt att motivera ett köp på ca 7000 kronor för ett p
För tillfället kör jag med Trek Speed concept med ett par Bontrager Race. Ingick vid köpet. Nu är jag på jakt på nya hjul för att möjligtvis få lite mer speed. Googlar och läser om hjul. Dock har lite svårt att motivera ett köp på ca 7000 kronor för ett p
Quote from Berit Bengtson on 15 March 2014, 18:55Vad använder du din Speed Concept till?
För tri och/eller tempo borde ett beg disc(bak-)hjul + ett framhjul med så hög profil som du klarar av, dvs 50-80mm, vara bästa valet.
De snabbaste aerohjulen idag, frånsett disc, är kanttråd (kolla vad världsmäst
Vad använder du din Speed Concept till?
För tri och/eller tempo borde ett beg disc(bak-)hjul + ett framhjul med så hög profil som du klarar av, dvs 50-80mm, vara bästa valet.
De snabbaste aerohjulen idag, frånsett disc, är kanttråd (kolla vad världsmäst
Quote from Funbeat user on 16 March 2014, 00:16Mikael,
Jag var i i exakt samma sits förra året. Köpte nya hjul och ja det är verkligen värt det. Du kan läsa hur mycket som helst men när du väl sätter på dem så kommer du att märka skillnad! 🙂
Tips. Kör på dina gamla i en månad och byt sen så kommer
Mikael,
Jag var i i exakt samma sits förra året. Köpte nya hjul och ja det är verkligen värt det. Du kan läsa hur mycket som helst men när du väl sätter på dem så kommer du att märka skillnad! 🙂
Tips. Kör på dina gamla i en månad och byt sen så kommer
Quote from Funbeat user on 16 March 2014, 13:37Tack för tipsen! Har googlat runt idag på en massa kinesiska sidor.Slå mig vilka prisskillnader det är. Även Planet X för 399 GBD. Är där något lurt med detta då prisbilden ser ut som den gör. Förstår när jag läser att många kunder är nöjda med de produkt
Tack för tipsen! Har googlat runt idag på en massa kinesiska sidor.Slå mig vilka prisskillnader det är. Även Planet X för 399 GBD. Är där något lurt med detta då prisbilden ser ut som den gör. Förstår när jag läser att många kunder är nöjda med de produkt
Quote from Funbeat user on 16 March 2014, 19:37Jag fick mina planet-x ct45or för en dryg vecka sedan, och skillnaden är stor.
Enda jag har att klaga på är att jag tycker hålen i kolfibern som ekrarna kommer ut genom är väl stora och att det börjar vissla lite från dessa när jag kommer upp i fart.
Jag fick mina planet-x ct45or för en dryg vecka sedan, och skillnaden är stor.
Enda jag har att klaga på är att jag tycker hålen i kolfibern som ekrarna kommer ut genom är väl stora och att det börjar vissla lite från dessa när jag kommer upp i fart.
Quote from Funbeat user on 16 March 2014, 22:13Jag kör med lättare hjul än original hjulen som följde med när jag köpte min Caad10. Kan säga att det var STOR skillnad mellan Shimano RS10 och Fulcrum Racing Zero jag nu kör på. Hittade dessa i höstas på wiggles rea för 7.300:-. Tror dom rear ut samma hj
Jag kör med lättare hjul än original hjulen som följde med när jag köpte min Caad10. Kan säga att det var STOR skillnad mellan Shimano RS10 och Fulcrum Racing Zero jag nu kör på. Hittade dessa i höstas på wiggles rea för 7.300:-. Tror dom rear ut samma hj