Quote from Guest on 14 May 2011, 14:14Hej,
Jag är novis inom detta område - högst amatörmässig motionär, men är mitt uppe i att genomföra halvklassikern och har HV som nästa lopp.
Köpte nyligen en ny fin cykel - en liten pärla. Crescent, kolfiber... well, fråga inte om rammodell eller annan d
Hej,
Jag är novis inom detta område - högst amatörmässig motionär, men är mitt uppe i att genomföra halvklassikern och har HV som nästa lopp.
Köpte nyligen en ny fin cykel - en liten pärla. Crescent, kolfiber... well, fråga inte om rammodell eller annan d
Quote from Funbeat user on 14 May 2011, 14:24Ställa in växlarna om inte bakväxelörat är stukat?
Ställa in växlarna om inte bakväxelörat är stukat?
Quote from Funbeat user on 14 May 2011, 17:29Som David nog är inne på så kan det vara dags att justera växlarna. När man kört ett tag så brukar växelvajrarna töja sig lite och då måste man efterspänna på den skruv där vajern/vajerhylsan går in i bakväxeln. Prova att spänna skruven ett halvt varv och
Som David nog är inne på så kan det vara dags att justera växlarna. När man kört ett tag så brukar växelvajrarna töja sig lite och då måste man efterspänna på den skruv där vajern/vajerhylsan går in i bakväxeln. Prova att spänna skruven ett halvt varv och
Quote from Funbeat user on 14 May 2011, 17:32Om cykeln är nyköpt borde handlaren ställa upp och fixa justeringen.
Om cykeln är nyköpt borde handlaren ställa upp och fixa justeringen.
Quote from Funbeat user on 14 May 2011, 18:32Gå tillbaka till handlaren !
När man kört lite så kan det finnas en del justeringar att göra
Tex justera växlar och bromsar, kontrollera hjulen osvFör ett proffs är det enkla justeringar, för en nybörjare kan det vara ovant.
Ofta vill handlaren ha en g
Gå tillbaka till handlaren !
När man kört lite så kan det finnas en del justeringar att göra
Tex justera växlar och bromsar, kontrollera hjulen osv
För ett proffs är det enkla justeringar, för en nybörjare kan det vara ovant.
Ofta vill handlaren ha en g
Quote from Funbeat user on 14 May 2011, 18:52Jeg hvet ikke hvordan det er i Sverige, men her på berget er det gratis fyrstegångaservise når det handles ny sykkel.
På dette bildet er det ett hull i giret hvor kablen går inn i en stilleskrue.
Lyft bakhjulet opp fra bakken å sveiv pedalene rundt.
Jeg hvet ikke hvordan det er i Sverige, men her på berget er det gratis fyrstegångaservise når det handles ny sykkel.
På dette bildet er det ett hull i giret hvor kablen går inn i en stilleskrue.
Lyft bakhjulet opp fra bakken å sveiv pedalene rundt.