Quote from Guest on 1 November 2010, 21:56En gång för längesen var min 305:a inställd på att pausa när jag stod still. Det funkade väldigt dåligt inne i stan då GPS:en gick spel med alla studsande signaler. Jtag gick Dick en insikt häromdagen att kadensmätaren borde kunna registrera när cykeln fö
En gång för längesen var min 305:a inställd på att pausa när jag stod still. Det funkade väldigt dåligt inne i stan då GPS:en gick spel med alla studsande signaler. Jtag gick Dick en insikt häromdagen att kadensmätaren borde kunna registrera när cykeln fö
Quote from Funbeat user on 1 November 2010, 22:06Har ingen autopaus inställd men laddar man upp filen till garmin connect så skiljer den på tid som cykeln rullat och totaltid.
Det måste vara kadenssensorn som håller koll på det.mvh
agron
Har ingen autopaus inställd men laddar man upp filen till garmin connect så skiljer den på tid som cykeln rullat och totaltid.
Det måste vara kadenssensorn som håller koll på det.
mvh
agron
Quote from Camilla Höög on 1 November 2010, 22:08Kan det inte vara GPS:en som håller koll på om du rör dig eller inte? 😉
Kan det inte vara GPS:en som håller koll på om du rör dig eller inte? 😉
Quote from Funbeat user on 1 November 2010, 22:08Kadensmätaren mäter väl hur mycket ni trampar, inte hur mycket ni rullar?
Kadensmätaren mäter väl hur mycket ni trampar, inte hur mycket ni rullar?
Quote from Funbeat user on 1 November 2010, 22:24Anders:
Tror faktiskt inte det i detta fallet.
Hade lätt fått ett spel på Vätternrundan annars.Sitter en givare på däcket och en på "tramp axeln".
Om "tramp axeln" inte rullar så är kadensen = 0 men däcket rullar ju fortfarande.
Däckgivaren är den som h
Anders:
Tror faktiskt inte det i detta fallet.
Hade lätt fått ett spel på Vätternrundan annars.
Sitter en givare på däcket och en på "tramp axeln".
Om "tramp axeln" inte rullar så är kadensen = 0 men däcket rullar ju fortfarande.
Däckgivaren är den som h
Quote from Camilla Höög on 2 November 2010, 09:43I Garmin Connect så finns det tid och färdtid.
Tid är total tid för passet.
Färdtid är tid då jag varit i rörelse. Mäts med GPS och inte kadenssensor.
I Garmin Connect så finns det tid och färdtid.
Tid är total tid för passet.
Färdtid är tid då jag varit i rörelse. Mäts med GPS och inte kadenssensor.
Quote from Elias Engqvist on 2 November 2010, 15:48Agron: Givarna sitter väl på en eker resp. på en vevarm???
Och som sagt - kadensmätaren mäter hur fort man trampar mha givaren på vevarmen, givaren på ekern visar hur många varv framhjulet (oftast) snurrat och därmed mha inmatad hjuldiameter hur långt du
Agron: Givarna sitter väl på en eker resp. på en vevarm???
Och som sagt - kadensmätaren mäter hur fort man trampar mha givaren på vevarmen, givaren på ekern visar hur många varv framhjulet (oftast) snurrat och därmed mha inmatad hjuldiameter hur långt du
Quote from Funbeat user on 2 November 2010, 22:10Christer:
Helt rätt kom bara inte på ordet vevarm i hastigheten.
Christer:
Helt rätt kom bara inte på ordet vevarm i hastigheten.