Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Jag kör Funbeat appen 2.1.1.1 på min iPhone 4 och den funkar i det mesta bra. Rundor synkas och kartor stämmer men det här med automatiska varv blir jag inte klok på. Den kan regga hundratals automatiska varv på en runda.

Jag vill veta mina kilometertid

Oj! Det ser extremt konstigt ut. Jag har inte fått fler dylika rapporter. Händer det varje gång du spelar in? Är du helt säker på att inställningen är på 1km? Kan du prova att avinstallera appen och sedan installera igen?

Tack för svaret. Ja, det händer varje gång och ja sträcka för autovarv är 1 Km.

Skall prova att avinstallera och installera igen innan jag springer på torsdag.

Med vänlig hälsning,

Christian

Testade den idag med nya programversionen. Ingen ändring. Den reggar massor med varv, varav många bara är någon sekund långa.

Christian: Är du säker på att telefonen har "knapplåset" på? Dvs att manuella varvknappen inte berörs under turen?

Är det någon annan som har exakt det här problemet också?

"knapplåset" är inte på eftersom jag då inte kan se mitt tempo, distans etc. Ja, jag är ganska övertygad om att det inte beror på att jag råkat komma åt knappen.

För att veta säkert så kan springa delar av morgondagens runda med knapplåset på så vi even

Ändra autolap till 2 km en gång?

Det hände mig idag för första gången och på Android, och senaste färska versionen av Funbeatappen. Se http://www.funbeat.se/training/show.aspx?TrainingID=22676573

Etapp inställd på 1 km. Tangentlås på.

Redan före det här så var talstödet i appen alldel

Uppdaterade programversion och började använda tangentlåset. Vet inte vad som fixade biffen men jag tror på låset. Förvånad dock att den inte funkade utan låset på då jag håller den på ett sätt så jag inte rör skärmen. Det spelar dock mindre roll nu. Nack

En potentiell lösning som framtida uppgradering skulle kunna vara att man kan välja att alla knappar på inspelningssidan måste hållas inne ett par sekunder. Och alltså inte reagera direkt när man trycker på dem. Det borde minsta risk för feltryck.