Quote from Guest on 26 December 2013, 21:41Blev påkörd med pendlarcykeln i en korsning, träffad mitt på (pedalen) och mitt för motorhuven. Bilen kanske höll en 10-15km/h. Uppenbara skador på cykeln var glapp i styrlager, skev vevaxel och skevt framhjul samt skevt bakhjul. Verkstaden har kollat ram
Blev påkörd med pendlarcykeln i en korsning, träffad mitt på (pedalen) och mitt för motorhuven. Bilen kanske höll en 10-15km/h. Uppenbara skador på cykeln var glapp i styrlager, skev vevaxel och skevt framhjul samt skevt bakhjul. Verkstaden har kollat ram
Quote from Funbeat user on 26 December 2013, 21:51vems var felet ?
anmält till polis?
kolla upp med försäkringsbolaget, ibland får du mer än du tror
vems var felet ?
anmält till polis?
kolla upp med försäkringsbolaget, ibland får du mer än du tror
Quote from Funbeat user on 26 December 2013, 22:57Vid krock med bil spelar det ingen roll vem som är skyldig. Det är bilens trafikförsäkring som ska ersätta. Har du reg.nummer kan du anmäla direkt till bilens försäkringsbolag. Du kan be ditt eget bolag att berätta vilket försäkringsbolag om du inte vet.
Vid krock med bil spelar det ingen roll vem som är skyldig. Det är bilens trafikförsäkring som ska ersätta. Har du reg.nummer kan du anmäla direkt till bilens försäkringsbolag. Du kan be ditt eget bolag att berätta vilket försäkringsbolag om du inte vet.
Quote from Funbeat user on 26 December 2013, 23:05Cykeln lämnades in på verkstad för utvärdering och offert till försäkringsbolag. Så det är redan reglerat och lagat. Jag är mest orolig att verkstaden kanske tänkte mer på sin egen ekonomi än min cykel. En väldigt irriterande sida jag har, att aldrig kunn
Cykeln lämnades in på verkstad för utvärdering och offert till försäkringsbolag. Så det är redan reglerat och lagat. Jag är mest orolig att verkstaden kanske tänkte mer på sin egen ekonomi än min cykel. En väldigt irriterande sida jag har, att aldrig kunn
Quote from Funbeat user on 27 December 2013, 02:26Är du reglerad av försäkringsbolaget, samt gjort det även via cykelhandlare, lär det bli svårt att få ut mer på försäkringen.
Fick du ut på sveda och värk?
Är du reglerad av försäkringsbolaget, samt gjort det även via cykelhandlare, lär det bli svårt att få ut mer på försäkringen.
Fick du ut på sveda och värk?
Quote from Funbeat user on 27 December 2013, 08:32Jag undrade mest om det går att se ifall cykeln blev riktigt lagad på något enkelt sätt.
Jag undrade mest om det går att se ifall cykeln blev riktigt lagad på något enkelt sätt.
Quote from Funbeat user on 27 December 2013, 08:51Om du inte lita på deras och din egen visuell kontroll finns där ingen billig alternativ att kolla för sprickor.
Röntgen
TryckprovMen olyckan är dokumenterat så skulle det bli något fel och den upptäcks senare du borde kunna öppna upp samma fall.
Ja
Om du inte lita på deras och din egen visuell kontroll finns där ingen billig alternativ att kolla för sprickor.
Röntgen
Tryckprov
Men olyckan är dokumenterat så skulle det bli något fel och den upptäcks senare du borde kunna öppna upp samma fall.
Ja
Quote from Funbeat user on 27 December 2013, 10:40Jimmy, styrlagret ... det kan gott vara så att räcker med att skruva åt det igen. Det sitter bara med 5 nm så det kan slinta med kraftigt våld.
Om pedalaxeln skulle böjas, skulle du säkert se kraftiga skador i ramen vi boet först. Axeln är nog mycket sty
Jimmy, styrlagret ... det kan gott vara så att räcker med att skruva åt det igen. Det sitter bara med 5 nm så det kan slinta med kraftigt våld.
Om pedalaxeln skulle böjas, skulle du säkert se kraftiga skador i ramen vi boet först. Axeln är nog mycket sty
Quote from Funbeat user on 8 January 2014, 11:16Jag blev påkörd av en bil i somras..
Min ram var av kolfiber så kan det ha uppkommit sprickor som inte går att se. Cykeln kan därför ramla isär helt plötsligt i efterhand. Detta påtalade jag för bilägarens försäkringsbolag och de bad mig lämna in den til
Jag blev påkörd av en bil i somras..
Min ram var av kolfiber så kan det ha uppkommit sprickor som inte går att se. Cykeln kan därför ramla isär helt plötsligt i efterhand. Detta påtalade jag för bilägarens försäkringsbolag och de bad mig lämna in den til
Quote from Funbeat user on 8 January 2014, 12:39Intressant, Emil. Vilken cykelbutik var det du pratade med?
Min cykelverkstad sa precis tvärtom då de fick undersöka min kolfiberram efter krasch i juni 2012. Dvs. de hävdade att på en kolfiberram syns sprickor tydligt, eller så är ramen OK. Det här var
Intressant, Emil. Vilken cykelbutik var det du pratade med?
Min cykelverkstad sa precis tvärtom då de fick undersöka min kolfiberram efter krasch i juni 2012. Dvs. de hävdade att på en kolfiberram syns sprickor tydligt, eller så är ramen OK. Det här var