Quote from Guest on 26 May 2012, 16:04Jag försöker kapa mina växlingstider genom
att ha skorna fästa på cykeln och göra på
och avstigningar barfota och i farten.Problem har dock uppstått: ibland ramlar
skon av cykeln vid avstigningen, det verkar
som jag "vrider" skon vid avhoppet.Jag står
Jag försöker kapa mina växlingstider genom
att ha skorna fästa på cykeln och göra på
och avstigningar barfota och i farten.
Problem har dock uppstått: ibland ramlar
skon av cykeln vid avstigningen, det verkar
som jag "vrider" skon vid avhoppet.
Jag står
Quote from Funbeat user on 26 May 2012, 16:14prova att spänna åt klippset hårdare på pedalen, och sen öva att vrida foten istället för skon.
prova att spänna åt klippset hårdare på pedalen, och sen öva att vrida foten istället för skon.
Quote from Funbeat user on 26 May 2012, 16:23Eller tvärt om, gör lösare och öva som Lars nämner. När du klarar det vet du att du inte vrider skon och då återställer du pedalen. Föreslår en novis.
Eller tvärt om, gör lösare och öva som Lars nämner. När du klarar det vet du att du inte vrider skon och då återställer du pedalen. Föreslår en novis.
Quote from Funbeat user on 26 May 2012, 16:36Anledningen till att jag rekommenderade att spänna är att mina skor sitter stenhårt (inte optimalt vid trafikljus men..) vilket resulterar i att det är foten som vrider sig istf skon. ps är lite mycket amatör 🙂
Men prova även Anders råd och se vilket s
Anledningen till att jag rekommenderade att spänna är att mina skor sitter stenhårt (inte optimalt vid trafikljus men..) vilket resulterar i att det är foten som vrider sig istf skon. ps är lite mycket amatör 🙂
Men prova även Anders råd och se vilket s
Quote from Funbeat user on 26 May 2012, 17:30Va lustigt. Jag har inte allt tänkt på att man kan kliva av på 2 olika sätt.
Jag kliver av att jag tar fram foten framför, över ramen och den jag inte står med tar i marken framför den andra. Inte som "kliva av hästen" som killarna gjorde i filmerna.
Va lustigt. Jag har inte allt tänkt på att man kan kliva av på 2 olika sätt.
Jag kliver av att jag tar fram foten framför, över ramen och den jag inte står med tar i marken framför den andra. Inte som "kliva av hästen" som killarna gjorde i filmerna.
Quote from Elias Engqvist on 26 May 2012, 18:16Du bör ta ur fötterna ur skorna då du har några 100m kvar att cykla och cykla med fötterna ovanpå skorna sista biten så att skorna kommer att sitta kvar på cykeln då du springer iväg!
Du bör ta ur fötterna ur skorna då du har några 100m kvar att cykla och cykla med fötterna ovanpå skorna sista biten så att skorna kommer att sitta kvar på cykeln då du springer iväg!
Quote from Funbeat user on 26 May 2012, 18:47Som jag förstår Kim är det precis så han gör. Eller?
Som jag förstår Kim är det precis så han gör. Eller?
Quote from Funbeat user on 26 May 2012, 20:10Precis, det är så jag gör Christer.
Var just ute på en träning med bara på och avsittningar.
Prövade med att ha högerfoten framför den vänstra
vid avhoppet, kändes avigt i början men vande mig snart.Hade inga problem alls med att skon ramlade av.
Mycke
Precis, det är så jag gör Christer.
Var just ute på en träning med bara på och avsittningar.
Prövade med att ha högerfoten framför den vänstra
vid avhoppet, kändes avigt i början men vande mig snart.
Hade inga problem alls med att skon ramlade av.
Mycke