Quote from Guest on 12 August 2011, 07:18hejsan jag ska köra min första triatlon tävling i stockholm och en grej jag undrar är att vad ska jag äta för frukost/mat timmarna innan tävlingen så att jag inte behöver får håll eller något liknande och vad för sorts frukost/mat är rik på kolhydrater
hejsan jag ska köra min första triatlon tävling i stockholm och en grej jag undrar är att vad ska jag äta för frukost/mat timmarna innan tävlingen så att jag inte behöver får håll eller något liknande och vad för sorts frukost/mat är rik på kolhydrater
Quote from Funbeat user on 12 August 2011, 07:28Det bästa såhär nära loppet är att inte börja experimentera.
Ät som du brukar göra innan ett träningspass på morgon/förmiddag.
Du behöver inte kolhydratladda eller mixtra speciellt mkt, se till att du har sportdryck med dig på cykeln så hinner du fylla
Det bästa såhär nära loppet är att inte börja experimentera.
Ät som du brukar göra innan ett träningspass på morgon/förmiddag.
Du behöver inte kolhydratladda eller mixtra speciellt mkt, se till att du har sportdryck med dig på cykeln så hinner du fylla
Quote from Funbeat user on 12 August 2011, 12:59Ät som vanligt, men undvik fibrer sista 12-18 timmarna. Roligare att tävla utan att vara skitnödig, och en nöjd mage är viktigare än 100 kcal extra i kroppen. Som föregående inlägg: du behöver inte ladda nåt särskilt men ät o drick lite under loppet så få
Ät som vanligt, men undvik fibrer sista 12-18 timmarna. Roligare att tävla utan att vara skitnödig, och en nöjd mage är viktigare än 100 kcal extra i kroppen. Som föregående inlägg: du behöver inte ladda nåt särskilt men ät o drick lite under loppet så få
Quote from Funbeat user on 13 August 2011, 00:36Hej!
Stockholm Triathlon blir också mitt första triathlon på Olympsik distans och jag undrar hur ni gör med nedtrappning av träningen innan loppet och hur lång återhämtningen är efter genomfört lopp.Jag är van vid maran (8 genomförda maror) och där börj
Hej!
Stockholm Triathlon blir också mitt första triathlon på Olympsik distans och jag undrar hur ni gör med nedtrappning av träningen innan loppet och hur lång återhämtningen är efter genomfört lopp.
Jag är van vid maran (8 genomförda maror) och där börj
Quote from Funbeat user on 15 August 2011, 07:53Jag skulle säga att det inte sliter mer än ett millopp löpning, några dagar formtoppning innan och sen en vilodag efter loppet.
Men då är det inte ett prioriterat lopp för min del, ser det som formtest inför Tjörns halvIM.
Jag skulle säga att det inte sliter mer än ett millopp löpning, några dagar formtoppning innan och sen en vilodag efter loppet.
Men då är det inte ett prioriterat lopp för min del, ser det som formtest inför Tjörns halvIM.
Quote from Funbeat user on 15 August 2011, 08:24Ät vanlig frulle ca 2-3 h före start är mitt råd. Undvik att tokäta, speciellt att blanda allt i kylskåpet som fil, bacon, omelett, gröt, banan osv. Sen serveras det sportdryck som du kan dricka vilket också innehåller kalorier. Matgrejen är ofta överdriv
Ät vanlig frulle ca 2-3 h före start är mitt råd. Undvik att tokäta, speciellt att blanda allt i kylskåpet som fil, bacon, omelett, gröt, banan osv. Sen serveras det sportdryck som du kan dricka vilket också innehåller kalorier. Matgrejen är ofta överdriv