Quote from Guest on 31 August 2012, 17:45Hej!
Tanken är att börja med triathlon nästa år (gjorde en klassiker förra året, hyrde cykel till det). Då vintersäsongen närmar sig med stormsteg tänkte jag fortsätta/börja trampa på min nuvarande cykel (helt vanlig mtb med ett par år på nacken) och köp
Hej!
Tanken är att börja med triathlon nästa år (gjorde en klassiker förra året, hyrde cykel till det). Då vintersäsongen närmar sig med stormsteg tänkte jag fortsätta/börja trampa på min nuvarande cykel (helt vanlig mtb med ett par år på nacken) och köp
Quote from Funbeat user on 31 August 2012, 17:551. Det där med "pedalhantering/kadens (alltså trycka, lyfta)." kan du glömma, det ger inget extra. 2. Pedaler och skor för landsväg går utmärkt att montera och cykla med på mtb.
1. Det där med "pedalhantering/kadens (alltså trycka, lyfta)." kan du glömma, det ger inget extra. 2. Pedaler och skor för landsväg går utmärkt att montera och cykla med på mtb.
Quote from Funbeat user on 31 August 2012, 18:50Det är nog iofs bättre att försöka få tag på en landsvägshoj nu även om den inte blir så mycket använd före islossningen. I synnerhet om du är lite udda i storleken har du stora möjligheter att få bra cyklar till hyfsat pris såhär på höstkanten. Och det ä
Det är nog iofs bättre att försöka få tag på en landsvägshoj nu även om den inte blir så mycket använd före islossningen. I synnerhet om du är lite udda i storleken har du stora möjligheter att få bra cyklar till hyfsat pris såhär på höstkanten. Och det ä
Quote from Funbeat user on 31 August 2012, 18:50Jag skulle köpt cykel nu på rean.
Edit: pucktvåa.
Jag skulle köpt cykel nu på rean.
Edit: pucktvåa.
Quote from Funbeat user on 31 August 2012, 19:02Jag tycker att det är vettigt att träna på att ligga på "rätt" kadens. Det är en sorts teknikträning i sig. Vad rätt kadens är, är lite individuellt, men kadensmätare är en bra investering (om du inte gillar huvudräkning).
Jag brukar försöka att aldrig g
Jag tycker att det är vettigt att träna på att ligga på "rätt" kadens. Det är en sorts teknikträning i sig. Vad rätt kadens är, är lite individuellt, men kadensmätare är en bra investering (om du inte gillar huvudräkning).
Jag brukar försöka att aldrig g
Quote from Funbeat user on 1 September 2012, 05:47För mig funkar det bra att köra på motionscykel på gymmet ett par gånger i månaden för att kolla av att jag håller bra kadens och får in rätta känslan.
När det gäller pedaler så kan man använda spd-skor till båda, även om många menar att det inte är opti
För mig funkar det bra att köra på motionscykel på gymmet ett par gånger i månaden för att kolla av att jag håller bra kadens och får in rätta känslan.
När det gäller pedaler så kan man använda spd-skor till båda, även om många menar att det inte är opti
Quote from Funbeat user on 1 September 2012, 09:40Tack för era svar! Låter klokt att gå in på rean nu.
vänligen
Splinter
Tack för era svar! Låter klokt att gå in på rean nu.
vänligen
Splinter
Quote from Funbeat user on 1 September 2012, 09:49En fråga till: vad är det för grundutrustning man behöver? Givetvis cykel, hjälm, skor, pedaler och cykelutrustning. Är det ngt mer eller är övrig utrustning mer "bra att ha om man har pengar över"?
En fråga till: vad är det för grundutrustning man behöver? Givetvis cykel, hjälm, skor, pedaler och cykelutrustning. Är det ngt mer eller är övrig utrustning mer "bra att ha om man har pengar över"?
Quote from Funbeat user on 1 September 2012, 16:00Jag vet inte riktigt vad du menar med "cykelutrustning", men ett par cykelbyxor skulle jag säga att fullständigt nödvändigt om du vill ha rumpan i behåll. 🙂
Flaskhållare, flaska.
Jag vet inte riktigt vad du menar med "cykelutrustning", men ett par cykelbyxor skulle jag säga att fullständigt nödvändigt om du vill ha rumpan i behåll. 🙂
Flaskhållare, flaska.
Quote from Funbeat user on 1 September 2012, 17:58De flesta som tränar lvg kör från vår till höst, typ när det det är +5 och varmare ute.
Som motionär ochför att kunna cykla så behagligt som möjligt och inte hindras av min utrustning skulle jag kunna tycka att en grundutrustning för dessa förhållanden
De flesta som tränar lvg kör från vår till höst, typ när det det är +5 och varmare ute.
Som motionär ochför att kunna cykla så behagligt som möjligt och inte hindras av min utrustning skulle jag kunna tycka att en grundutrustning för dessa förhållanden