Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

12

Tänkte nu i vi ter rycka tag i situationen och skaffa mig en trainer så det i te blir något slappande under julen.

Men har ni något tipps eller rekommendation på cykelbyxor för detta ändamål?
Eftersom det är en kontrollerad, varm miljö man kommer cykla i

Jag köpte ett par cykelbyxor på Lidl för 149 kr de duger bara till att cykla inomhus med.

Annars tror jag vilka cykelbyxor som helst duger, klart det blir svettigt 🙂

Ah, jo, det är klart att det gör det 🙂
Men bara för att det blir varmare och för att jag inte ska tröttna så snabbt så skulle jag vilja ha ett par av bättre kvalite.

Craft, Newline Assos. Dessa byxor fungerar både bra ut och inne!

Kör med samma byxor som du har utomhus, om du ändå sitter på samma sadel så är det bara en fördel att vänja häcken. Vad gäller värmen så får du väl skaffa en fläkt?

Det finns många bra märken men Assos brukar hamna högst, både i kvalitet och pris. Själv

Köp en riktigt bra fläkt istället!

Hur långa pass kör du ?

Vilka "skitbyxor" som helst duger till inomhusträning.

Lidl eller Biltema är säkert överkvalité

30-60 min hade jag tänkte iaf.
Då jag använder min vanliga cykel vill jag gärna ha något som är vadderat och som klarar slitaget.

Många av online butikerna är dåliga på att beskriva produkterna tycker jag, svårt att veta vilka av byxorna som är gjorda fö

Inga kortbyxor är gjorda för att vara varma, speciellt inte de från Sydeuropa. Knickers och tights finns däremot i många olika varianter, med och utan vind- och fleecefoder.

Siden du skal bruke en trainer, så bruker du den samme syklen som ute, med det samme sete. Hvorfor kjøpe en "skit-bukse" som du får gnavsår og annet problem av. Om du har en. så bruk den du bruker ute.
Og har du ingen, så kjøp en med god padding.

12